Klacht Online Product Service: Afschrijvingen zonder kennis hiervan

Klachtnummer
# 85444
Gebruiker
Tomaerts
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Geachte heer,mevrouw,
Via facebook heb ik gratis condooms besteld (enkel voor verzendkosten). Tijdens deze bestelling was ik niet op de hoogte van automatische afschrijving zonder opzegging. Vervolgens wordt er maandelijks €10,95 afgeschreven voor een pakje condooms. Deze condooms wil ik niet en hiervoor heb ik geen toestemming gegeven.

Inmiddels heb ik de website nog een keer bekeken en zie in kleine letters deze toezegging aangevinkt staan. Op deze wijze consumenten oplichten is wettelijk niet toegestaan. Kortom:

1. Ik wil dit direct opzeggen!
2. Ik wil restitutie van mijn betalingen.

Kunt u aangeven op welke wijze ik dit kan bewerkstelligen?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Tom Aerts
06 29990240

De oplossing

Stopzetten incasso
Terugvordering betalingen vanaf juni (6x10,95=€65,70)

5 reacties

  1. Auteur
    Online Product Service
    Datum
    Beste Tom,
    U bent afgemeld en zult geen producten meer van ons ontvangen.Verder kunt u uw laatste pakket aan ons retourneren en zullen wij hiervoor uw geld terug laten boeken. De zendingen van daarvoor kunnen wij helaas niet meer retour aannemen i.v.m. de houdbaarheid v/d condooms.
  2. Auteur
    Tomaerts
    Datum
    Beste, Dit begrijp ik niet. De andere zendingen kunnen niet teruggezonden worden in verband met de houdbaarheid?
    Ik mag aannemen dat condooms langer houdbaar zijn dan een aantal maanden. Ik ga hier dan ook niet mee akkoord.
    Daarnaast heb ik zonder kennisgeving maanden betaald voor iets wat ik niet wil. Dit is wettelijk verboden. Graag wil ik de afgelopen 5 maanden terugzenden en terugbetaling ontvangen.De komende week stuur ik alles retour. Met vriendelijke groet,Tom Aerts
  3. Auteur
    Online Product Service
    Datum
    Beste Tom,
    Wij hebben aan het begin van uw bestelling u zeker kennis gegeven van het feit dat u na het proefpakket maandelijks zendingen gaat ontvangen. U kunt het laatste pakket aan ons retourneren i.v.m. onze 14 dagen retour-regeling. Verder kan ik niets voor u doen.
    Mvg,
    Johan
    Klantenservice
  4. Auteur
    Tomaerts
    Datum
    Beste Johan,
    Kennis geven betekent op een duidelijke wijze laten zien dat ik kies voor een automatische incasso en welk bedrag ik betaal.
    Deze keuze heb ik niet bewust gemaakt, want het vinkje stond al aan. Volgens wettelijke regels mag dit niet. Als u niet tegemoet zult komen met een juiste regeling, dan ben ik genoodzaakt om hierin juridische stappen te ondernemen.Daarnaast is het verwonderlijk dat u eerst houdbaarheid opvoert als reden en nu kennisgeving.
    Verneem graag uw reactie.
  5. Auteur
    Online Product Service
    Datum
    Beste Tom,
    Het zijn beide redenen waarom wij de zendingen niet retour kunnen aannemen. Daarnaast staat het hokje van het accepteren van de voorwaarden zeker niet automatisch aangevinkt. Ik zal u een mail sturen om tot een compromis te komen.

Ook een klacht indienen over Online Product Service?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen