Opgelost door Online Product Service: Misleiding gratis condooms

René

Heb je alleen een (gratis) proefzending aangevraagd, dan hoef je vervolgzendingen niet te betalen. De verkoper moet bewijzen dat je toestemming gaf voor nieuwe zendingen. Verwijzing naar algemene voorwaarden is onvoldoende. "Het feit dat het om een abonnement gaat en niet om een eenmalige proefzending is essentieel voor de overeenkomst. Het mag daarom niet alleen in de voorwaarden worden geregeld, maar moet expliciet bij het aanbod vermeld staan", zegt woordvoerder Saskia Bierling van consumentenwebsite Consuwijzer.
Zo niet, dan kunnen er boetes volgen voor het bedrijf.

Ik heb alleen de proefzending aangevraagd. Op meedere e-mails is niet gereageerd. Nu volgen er mails met dreigingen verhogingen kosten en incassobureau.

Ik wil van dit 'abonnement' af, aangezien ik hier niet om gevraagd heb. Ik wil de condooms best terug sturen, maar ik wil niet betalen voor dingen waar ik niet om gevraagd heb. Laat staan extra verhogingskosten en incassokosten.

Ook een klacht indienen over Online Product Service?