Klacht Online.nl: 15 % verhoging voor een abbonnement totaal buitensporig en tegen oplichting aan.

Georgo

Vandaag ontving ik een e-mail van online waarin werd gemeld dat de maandelijkse kosten per 1 juli van 26 euro naar 30 euro gaan. Ik heb er begrip voor als bedrijven hun abonnementsgelden verhogen in lijn met de inflatie. Deze bedraagt momenteel tussen de 1 en 2 % dus een jaarlijkse verhoging van 1 a 2 % is normaal en dit wordt ook door veel bedrijven gehanteerd. De verhoging van online bedraagt echter meer dan 15% !!! Dit is natuurlijk totaal buitenproportioneel en een schandalige verhoging. Daarnaast geeft online aan dat voor deze 15% extra zij ervoor gaan zorgen dat de klantenservice beter bereikbaar wordt. een bereikbare klantenservice lijkt mij iets normaals voor ieder bedrijf en niet een verhoging waard van 15%. Ik ben al meer dan 10 jaar abonnee bij online en heb tot nu toe vaak slechte ervaringen gehad. Omdat ik echter vastgeroest zit bij online en ook een online e-mail adres heb wat niet meegenomen kan worden bij een verhuizing ben ik ondanks de slechte kwaliteit en service lang blijven hangen. Deze buitensporige verhoging heeft mij echter doen besluiten een andere provider te zoeken. Een verhoging van meer dan 15% !! is natuurlijk schandalig en pure oplichterij. Het enige goede aan dit alles is dat online in ieder geval op tijd de klanten heeft geïnformeerd zodat ik tot 1 juli de tijd heb een betere provider te zoeken. Na meer dan 10 jaar bij online te hebben gezeten is dit de zoveelste teleurstelling in dit bedrijf en tevens de druppel die mij doet besluiten over te stappen.

Normale prijsverhoging gelijk aan de inflatie zoals ieder normaal redelijk proffesioneel bedrijf doet.

Beste Georgo,

Wij hebben u vandaag proberen te bellen. Helaas kwam het u niet gelegen. Zoals afgesproken nemen wij volgende week weer contact met u op.

Georgo

Via online heb ik een reactie gehad naar aanleiding van bovenstaande klacht.

Als oplossing komt online met een korting op een pakket inclusief tv zodat
    een normaal internet abonnement en dat is ook alles wat ik wil hebben en nodig
    heb. Nu probeert online via slinkse wijze en via schandalige tariefsverhogingen
    voor een standaard internet verbinding mensen een veel duurder pakket aan te
    smeren.

Daarnaast doet online als voorstel
    dat ik de eerste 4 maanden korting krijg € 25 euro en daarna wel het volle
    bedrag van € 30 betaal. Dit is natuurlijk ook een voorstel wat weinig zode aan
    de dijk zet. ik betaal nu € 26 euro ik ga € 30 betalen (meer dan 15% meer) en
    dan bied online mij een korting zodat ik de eerste 4 maanden € 25 betaal, wat
    ik nu al eigenlijk betaal voor mijn gewone abonnement om vervolgens alsnog € 30
    te gaan betalen.

Deze oplossing die online dan ook biedt is dan ook een totaal onredelijke
    oplossing waar ik niet mee akkoord ga.

Ik zal dan mits online niet met een redelijke oplossing komt toch verder
    zoeken naar een andere provider en mijn abonnement zodra ik een nieuwe provider
    heb gevonden op zeggen bij online.

Georgo
    nog steeds geen verdere reactie op bovenstaande reactie ontvangen.
    Georgo

Het is erg jammer dat online totaal niet serieus op klachten ingaat. Mijn laatste reactie is niet eens gelezen. Dit blijkt uit het feit dat online mij hetzelfde aanbod doet als eerdere (internet + tv). Dit terwijl ik in mijn eerdere bericht duidelijk aan had gegeven helemaal geen tv nodig te hebben en alleen een internet abonnement wil hebben. Hieronder plak ik nogmaals mijn eerdere tekst die blijkbaar helemaal niet gelezen is:

Als oplossing komt online met een korting op een pakket inclusief tv zodat
    heb. Nu probeert online via slinkse wijze en via schandalige tariefsverhogingen
    voor een standaard internet verbinding mensen een veel duurder pakket aan te
    smeren.
    Georgo

Omdat ik momenteel weinig tijd heb om een andere internet provider te vinden, wil ik wel ingaan op de volgende aanbieding die jullie hebben gedaan:
    " Ook kunnen wij uw abonnement 12 maanden vastleggen bij online waarbij wij u de eerste vier maanden korting kunnen bieden op het huidige pakket. De eerste vier maanden betaalt u € 25,- en daarna betaalt u € 30,- per maand."
    Dit doe ik echter puur omdat ik momenteel geen tijd heb om van internet provider te wisselen en omdat ik mijn e-mail adres bij online aan wil houden en het teveel werk is momenteel overal mijn e-mail adres aan te laten passen.
    Ik blijf er echter bij dat online een schandalige prijsverhoging heeft doorgevoerd. Ik blijft voorlopig klant omdat op korte termijn overstappen lastig is, maar wel een erg ontevreden klant.
    Geachte Heer Yannikelis,

Op uw verzoek heb de aanbieding die mijn collega u gedaan heeft voor u doorgevoerd. U zal hier binnen 24 uur een bevestiging van krijgen via de e-mail. Na ontvangst van deze contractbevesting kunt u 14 dagen terugkomen op uw beslissing.

Vriendelijke groeten,

Mark

Georgo
    Helaas is er geen goed oplossing geboden, Daarnaast wel een bevestiging ontvangen voor een verlenging voor een jaar waarbij weer een ander lager bedrag genoemd wordt. Bij navraag bij online is er een foute bevestiging gestuurd. Online verhoogd de prijs met meer dan 15% onder het mom van dat zij erg geïnvesteerd hebben in de service. Helaas is hier helemaal niks van te merken. Dus vraag ik mij af waar deze verhoging dan wel voor gebruikt wordt/is? Niet voor betere dienstverlening in ieder geval.

Georgo

Ook een klacht indienen over Online.nl?