Opgelost door Online.nl: Aanpassing Online mailabonnement

content Opgelost
rico.lammers

Begin januari meldt Online dat de al jarenlang in gebruik zijnde gratis mail-accounts zullen verdwijnen per 27 januari 2017. Vanaf die datum zullen oude en nieuwe mailberichten van deze accounts komen te vervallen en niet meer toegankelijk zijn, tenzij..... men uiterlijk voor 27 januari 2017 het gratis abonnement omzet naar een betaald abonnement voor € 4,00 per maand waarbij de faciliteiten uitgebreid zullen worden.
In deze aankondigingsmail staat een link waarmee men deze wijziging kan aanvragen. Na deze link gebruikt te hebben om het abonnement als zodanig te wijzigen, ontvang ik op geen enkele wijze een bevestiging dat dit ook inderdaad uitgevoerd is. Voor alle zekerheid deze procedure dus maar meerdere malen uitgevoerd maar geen bevestigingen ontvangen.
Vragen aan Klantenservice geeft alleen als reactie dat als het aanvraagformulier verzonden is, dit "wel goed zal komen" en "De bevestigingen, zullen voor alle klanten tegelijkertijd verzonden worden. Er zit hier een speciale afdeling voor, welke alle aanmeldingen zullen verwerken en vervolgens alle klanten een bevestiging zullen toezenden".
Online stuurt wel op latere datum een mailbericht met de melding vooral een back-up te maken van alle mailgegevens indien geen gebruik gemaakt wordt van het nieuwe abonnement.
Tot op heden heb ik geen enkele bevestiging van omzetting ontvangen -ondanks diverse verzoeken- en blijf ik dus in het ongewisse of mijn mailberichten en -account blijven bestaan.
Ik acht deze handelwijze van Online uiterst laakbaar en beledigend voor haar clientèle en heb Online inmiddels aansprakelijk gesteld voor de gevolgen indien mijn mailberichten en -account in het ongerede raken met alle mogelijke negatieve gevolgen van dien. Nodeloos te melden dat ik ook hierop geen reactie of zelfs maar bevestiging mocht ontvangen.

Bevestiging van aanpassing abonnement en verzekering dat de mailhistorie en -account ongewijzigd toegankelijk blijven. Excuses voor het uitblijven hiervan is het minste wat Online verder kan doen.

Online.nl
    Beste rico.lammers,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken.

We hebben afgesproken dat u de link gaat proberen die ik u gestuurd heb.

Mocht het niet lukken, dan kunt u hier een bericht achterlaten, dan neem ik weer contact met u op.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Sophie van Online.nl
    rico.lammers
    Geachte mevrouw, conform afspraak heb ik de door u doorgestuurde link geprobeerd. Ik kom hierbij in hetzelfde aanmeldformulier terecht wat ik al meerdere malen heb ingevuld en verzonden.
    Na verzending van het ingevulde formulier ontvang ik op uw website de melding; "Bedankt voor uw bestelling!"
    Dit is evenwel NIET hetzelfde als een bevestiging per email naar mijn account dat mijn gratis abonnement conform uw aanbod omgezet wordt met behoud van alle bestaande emailcorrespondentie. Ik wacht inmiddels nog steeds op deze bevestiging.
    Ook bij inloggen via Mijn Online blijkt de aangevraagde wijziging niet zichtbaar in mijn gegevens, welke ik overigens op deze wijze ook niet kan aanpassen.
    Ik ervaar inmiddels grote onrust over het correct handhaven en continueren van mijn mailaccount en -bestanden.
    Ik verwacht thans ten spoedigst en per ommegaand de gewenste en vereiste bevestiging, bij uitblijven waarvan ik mij zal beroepen op eerder gestelde aansprakelijkheid.
    H.W.M. Lammers
    Online.nl
    Beste rico.lammers,

Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad.

De bevestigingsbrief wordt binnenkort gestuurd. Uw aanvraag is goed binnengekomen.

Sophie van Online.nl
    rico.lammers
    Zo-even zowel telefonisch als via deze wijze bevestiging ontvangen van correcte ontvangst aanvraag wijziging abonnement.
    Klacht is hiermee door vriendelijke dame van klantenservice opgelost.

Bevestiging ontvangen.

Ook een klacht indienen over Online.nl?