Opgelost door Online.nl: Abo opzeggen vrijwel onmogelijk vanuit het buitenland

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46416
Gebruiker
mschipperheyn
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik wil mijn online.nl abonnement opzeggen maar zit al langere tijd in het buitenland.

Dit blijkt zo goed als onmogelijk. Online.nl biedt geen opzeggingsmogelijkheid binnen je account op online.nl. Natuurlijk is uitbreiden van je account wél mogelijk op deze manier. Maar voor opzeggen moet of een brief gestuurd worden of een nummer worden gebeld dat niet toegankelijk is vanuit het buitenland 0900-9515. Zelfs het hieronderliggende alternatieve nummer 020 - 5355555 is niet goed bereikbaar. Na het doorlopen van een keuzemenu wordt automatisch opgehangen. Tja, Online.nl kan natuurlijk niet zomaar zijn 0,15/min mislopen tenslotte!

Ik heb een email gestuurd aan de klantenservice, en dat is al moeilijk genoeg: alles leidt weer naar 0900-9515, waarin ik mijn opzegging kenbaar maak. Maar dat wordt gewoon afgedaan met: dat accepteren we niet

Ik ben inmiddels al uren bezig om te proberen op te zeggen en ben deze club spuugzat.

De oplossing

Ik wil mijn abonnement opzeggen

4 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste,
    Allereerst mijn excuses voor het ongemak welke u heeft ondervonden. Vanuit het buitenland zijn wij inderdaad lastig te bereiken. Voor een opzegging kan dan het best gekozen worden om een brief aan ons te verzenden.
    Naar aanleiding van uw berichtgeving heb ik uw abonnement opgezegd per 10-02-2014. U kunt uw modem retourneren naar het volgend adres:
    BNS Data Logistics
    Antwoordnummer 42
    4100 VP Vianen
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
  2. Auteur
    mschipperheyn
    Datum
    Sorry mensen, een brief? Ik ga geen brieven sturen naar Online.nl. Het kan niet zo zijn dat ik door tien hoepels moet springen omdat Online zijn zaken niet voor elkaar heeft. Mijn voorstel: u geeft mij een nummer waarop u gebeld kan worden vanuit het buitenland. Ik bel u en we verifiëren mijn identiteit op de gangbare manier. En we handelen dit af.Vr.gr.
    Marc
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste,
    Uw abonnement heb ik al reeds voor u in opheffing gezet.
    Deze zal per 10-02-2014 worden beeindigd, dit is inclusief een maand opzegtermijn. De bevestiging van opzegging is per e-mail aan u bevestigd. Een opzegging van het abonnement dient normaliter schriftelijk of telefonisch te worden uitgevoerd. Daar u in het buitenland zit en wij geen andere nummer hebben hiervoor dan een 0900 nummer kan er worden gekozen om dit schriftelijk uit te voeren. Andere mogelijkheden zijn helaas niet beschikbaar. Ik ga er van uit dat met de uitgevoerde opzegging uw probleem is opgelost, is dit niet het geval dan verneem ik dit uiteraard graag. Anders wil ik u vragen om uw klacht op klachtenkompas te sluiten en de afhandeling te beoordelen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
  4. Auteur
    mschipperheyn
    Datum
    Prima. Opgelost. Hoop dat Online.nl iets doet aan zijn bereikbaarheid en opzeg- en klantenservicemogelijkheden aan gaat bieden binnen zijn webomgeving

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mschipperheyn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy