Opgelost door Online.nl: Abonnement onder valse voorwendselen

Towiha

In december is mij als "zeer vaste klant zijnde" een abonnement "aangesmeerd" met een snelheid van 30 mb, echter op mijn adres kan ik onmogelijk meer als 10mb ontvangen. Ik wil dus bij voorkeur mijn abonnement cancelen, echter ik zit voor een jaar aan online vast. Ik mag zelfs niet meer terug naar mijn oude voorwaarden. Een voorstel om het abonnement af te kopen wordt eveneens geweigerd!

Graag wens ik het abonnement te cancelen/ te downgraden en over te stappen naar een rechtvaardige provider.

Online.nl
    BesteTowiha,
    Naar aanleiding van uw klacht kan ik u het volgende meedelen. U heeft bij ons een verlenging van uw abonnement aangevraagd met een snelheid tot 30mb. Op 4 december hebben wij per mail aan u bevestigd dat de verwachte snelheid op uw locatie tussen de 12 en 16 Mb zal bedragen. Deze snelheid wordt conform de metingen dan ook bij u aangeboden. Hierop moet ik concluderen dat Online heeft geleverd wat is overeengekomen en wat is bevestigd. Hierdoor is het niet mogelijk om het abonnement voortijdig te beeindigen. Uw abonnement loopt tot 24-12-2014. Uw verbinding kan coulancehalve worden gedowngrade naar een tot 10mb verbinding, maar dan zal uw snelheid lager uitvallen dan hetgeen u nu ontvangt. Ik neem aan dat dit voor u geen oplossing is. Indien u een downgrade wenst uit te voeren, dan verneem ik dit uiteraard graag. Ik zal deze dan voor u in behandeling nemen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
    Towiha
    Beste Ricardo,Ik heb besloten eieren voor mijn geld te kiezen en ga dan ook akkoord met je voorstel om te downgraden naar 10mb. Graag met zo spoedige mogelijke ingang aub. Tevens vraag ik meteen wat ik moet ondernemen om mijn abonnement op 24-12-2014 te beëindigen.....is dit nu al reeds mogelijk? Graag je respons aub.