Opgelost door Online.nl: Abonnement wordt opgezegd maar ze blijven geld afschrijven

Niels

Na het afsluiten van TV en internet abonnement bij online.nl bleek dat online.nl deze diensten bij mij niet kan leveren. Hierover meerdere malen contact gehad met online.nl en uiteindelijk, na lang aandringen, is online.nl akkoord gegaan met het opzeggen van mijn abonnement. Inmiddels drie maanden, vele telefoontjes en emails later, schrijft online.nl nog steeds geld af van mijn rekening. Als ik hierover klaag via hun contact formulier (telefonisch is online.nl nauwelijks te bereiken) krijg ik het volgende standaard antwoord terug:

"Hartelijk dank voor uw email bericht betreffende een opzegging.
Goed dat u hierover contact met ons heeft gezocht.

Wij zien dat de opzegging in behandeling is genomen en hebben de desbetreffende
afdeling op de hoogte gesteld om dit probleem zsm voor u op te lossen.
Onze escuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd."

Maar online.nl blijft geld van mij rekening afschrijven. Erg slecht van online.nl.

Beeindig mijn abonnement en stop met het afschrijven van geld van mijn rekening

Online.nl
    BesteNiels,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. zojuist heb ik een poging gedaan om u telefonisch te bereiken helaas heb ik u niet te pakken gekregen. Wat vervelend dat de opzegging nog niet is gelukt.
    Wij hebben voor u een klachtdossier opgemaakt. Er zal binnenkort contact met u worden opgenomen, om uw klacht verder te bespreken en tot een oplossing te komen.

Delain van Online.nl
    Niels
    Beste online.nl, voor vragen mag u altijd bellen, maar we hebben deze klacht al vaak genoeg besproken, ik zie dus geen reden om dit nogmaals te doen. De boodschap lijkt me duidelijk: abonnement opzeggen en geen geld meer van mijn rekening afschrijven, zoals we reeds hebben afgesproken. Ik ben verder ook niet geinteresseerd in een andere dienst van u, indien u om die reden nog eens wilt bellen.
    Beste Online.nl,

Vandaag ontving ik een email van u. Aangezien u uw mails vanaf een no-reply adres verzend, reageer ik even via dit platform: In uw mail bevestigt u de opzegging van mijn internet abonnement. Tevens vermeld u dat u de abonnementskosten t/m 04-09-2017 in rekening gaat brengen. Is dit een wederom een standaard email welke ik kan negeren of bent u werkelijk van plan om mij alsnog een dienst te laten betalen waarvan uw eigen monteur heeft gezegd dat u ze niet kunt leveren?
    Online.nl
    Beste Niels,

Vandaag heb ik via de mail een reactie gestuurd. Volgens onze gegevens is uw klacht naar tevredenheid afgehandeld. Ik heb daarom de status van de klacht aangepast op Klachtenkompas.
    Ik wil u vragen dit te bevestigen, zodat de klacht afgesloten kan worden.

Graag wil ik u vragen om bij het sluiten van de klacht ook de afhandeling te beoordelen. Bedankt!

Als u in de toekomst nog vragen heeft, dan kunt u ons altijd bereiken via 0900-9515 of op Facebook en Twitter.

Delain van Online.nl
    Niels
    Na twee maanden bellen en mailen met Online.nl zelf was het via klachten kompas binnen twee dagen geregeld, hè hè...

Ook een klacht indienen over Online.nl?