Klacht Online.nl: adsl ipv vdsl2 bij 30 mbit

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 158993
Gebruiker
Char
Datum
14 reacties

Details

De klacht

Ik had sinds januari 2011 een 20 mbit abonnement bij online. In januari 2014 heb ik mijn abonnement verlengt met 2 jaar met een 30 mbit snelheid. Ik heb toen de huawei adsl modem gehouden. In januari 2016 heb ik opnieuw mijn contract verlengt en met moeite een nieuwe modem gekregen.

Omdat kpn sinds december 2015 mijn straatkast geupdate heeft en daarom vdsl2 beschikbaar voor mij is en omdat de wifi van de oude modem slecht werd wilde ik een modem hebben. Met de nieuwe modem krijg ik nog steeds maar een +/- 15 mbit adsl verbinding terwijl ik een 30 mbit vdsl abonnement heb.

Maar nu ik een vdsl2 modem heb en het beschikbaar is wil ik dan ook die 30 mbit vdsl verbinding hebben, daar betaal ik ook voor. Op de website geven ze aan dat mij maximale snelheid 50 mbit zou kunnen zijn dus 30 mbit zou geen probleem moeten zijn.

Na meerdere malen contact geven ze aan dat ik mijn pakket maar moet verhogen om vdsl te krijgen,.

De oplossing

Vdsl2 verbinding zodat ik 30 mbit kan krijgen ipv 15 mbit adsl

14 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Char,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Wij begrijpen inderdaad dat u gebruik wilt maken van de snelheid die u is aangeboden. WIj gaan dit voor u uitzoeken!

    Wij hebben voor u een klachtdossier opgemaakt. Er zal binnenkort contact met u worden opgenomen, om uw klacht verder te bespreken en tot een oplossing te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van Online.nl
  2. Auteur
    Char
    Datum
    Bedankt vor de snelle reactie.
    Telefonisch ben ik slecht bereikbaar door onregelmatige werktijden. Ik hoop dat we tot een oplossing komen.
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Char,

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar helaas niet kunnen bereiken. Ik zal u op een ander moment nogmaals proberen te bereiken.

    Kunt u aangeven op welk dagdeel u beste te bereiken bent? Dan probeer ik u te bellen op het aangegeven dagdeel.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van Online.nl
  4. Auteur
    Char
    Datum
    Komende week ben ik rond 16:00, 18:00 en 20:00 bereikbaar.
    Mocht het niet lukken, contact via e-mail is altijd mogelijk en kan altijd snel reageren.
  5. Auteur
    Char
    Datum
    Zou u van te voren kunnen doorgeven welke dag hoe laat gaat bellen? Dan kan ik ervoor zorgen dat ik zeker bereikbaar ben.
  6. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Char,

    Mijn excuses. Ik heb uw berichtje net pas gezien. Ik heb net geprobeerd om contract met u op te nemen, maar ik heb u helaas niet te pakken gekregen.

    In verband met drukte is het erg lastig om een specifiek tijdstip te geven. Indien u zelf een tijdstip wilt aangeven, dan kan ik proberen om rond dat tijdstip contact met u op te nemen.

    Ik zal donderdag opnieuw contact met u opnemen. Kunt u aangeven hoelaat uw voorkeur heeft?

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van Online.nl
  7. Auteur
    Char
    Datum
    Ik zal zorgen dat ik donderag tussen 16:00 / 16:15 en 18:00 / 18:15 en 20:00 / 20:15 bereikbaar ben.
    Of is er een mogekijkheid om u te bellen?
  8. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Char,

    Wij hebben u een email verzonden op het emailadres dat bij ons bekend is. Wij beschouwen uw klacht op dit moment als afgehandeld.

    Wij willen u vragen om de status van uw klacht te wijzigen en deze vervolgens ook te sluiten.

    Wij zijn altijd te bereiken via 0900-9515 of op Facebook en Twitter.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van Online.nl
  9. Auteur
    Char
    Datum
    Ik vind het een zeer teleurstellend antwoord. Tijdens het telefoongesprek werd mij verteld dat iedere klant overgezet werd naar vdsl. Er werd geprobeerd mij eerder over te zetten vanwege deze klacht. En nu wordt ik door de volgende 2 punten niet overgezet:

    - Ik zit te ver van de wijkcentrale af.
    De afstand van de wijkcentrale is alleen afhankelijk bij adsl. Vdsl zit in de straatkast, deze zit op ongeveer 300 meter van me vandaan. Ook geven jullie zelf aan dat ik maximaal 50 mbit kan krijgen.
  10. Auteur
    Char
    Datum
    Ook gaven jullie in een eerdere mail aan dat ik vdsl kan krijgen als ik mijn pakket verhoog. Ook volgens kpn is vdsl beschikbaar https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
    Vdsl is dus gewoon beschikbaar voor mij.

    - alleen klanten met een contract voor bepaalde tijd worden omgezet.
    Ik ben al 5 jaar klant en jullie konden mij zelf geen verlenging aanbieden. Dus heb ik geen keuze om contractvrij te zijn. Als ik vdsl krijg ben ik niet van plan over te stappen.
  11. Auteur
    Char
    Datum
    Met een leuke aanbieding wil ik best weer een contract voor bepaalde tijd mits de garatie dat ik echt 30 mbit vdsl2 krijg en geen adsl2+.

    Ik hoop dat jullie tot geschikte afhandeling voor mij komen en niet weer met punten die jullie zelf tegenspreken. Ik geef jullie daar deze week nog de tijd voor zo niet dan stap ik over naar een andere aanbieder die mij wel vdsl2 geeft.
  12. Auteur
    Char
    Datum
    Nog even een toevoeging over de afstand voor vdsl2 . Vdsl2 is juist voor mensen die verder van de wijkcentrale afzitten zodat ook zij van snel internet gebruik kunnen maken. Daarom update kpn de laatste tijd de straatkasten. De straatkast van mij heeft in december 2015 de een update gehad voor nog sneller internet. Op elke dsl vergelijkingssite of aanbieder geven ze aan dat mijn maximaal haalbare snelheid ruim boven de 30 mbit is
    Dus kunnen jullie het niet overzetten of willen jullie het niet?
  13. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Char,

    Bedankt voor uw bericht. Helaas kunnen wij niet van onze eerdere geformuleerde standpunten afwijken zoals aangegeven in de email.

    Wij kunnen u vooralsnog geen garantie geven dat uw snelheid wordt verhoogd. Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

    Wij willen u alsnog vragen om de status van uw klacht te wijzigen en deze vervolgens ook te sluiten.

    Wij zijn altijd te bereiken via 0900-9515 of op Facebook en Twitter.

    Met vriendelijke groet,
    Charissa van Online.nl
  14. Auteur
    Char
    Datum
    Geen 2e voorstel. Blijven bij hun standpunten die ze meerdere malen tegespraken. Ze kunnen me wel overzetten op vddl2 maar willen het niet. Niet echt klantvroendelijk tegenover vast klant. Ik ben direct overgestapt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Char
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online.nl?