Opgelost door Online.nl: afgesloten poort, geen mogelijkheid voor website

Johndroppert

Op mijn IP adres heb ik een webserver draaien. Zonder overleg is de toegangspoort 53, die ik nodig heb voor DNS service afgesloten.
Kontakt met de helpdesk gehad (15 eurocent per minuut) en die kunnen mij niet helpen, zij verwezen mij naar de netwerkbeheerder euronet.
Daar kreeg ik als antwoord dat ik het maar bij de online helpdesk moet neerleggen en dat zij online klanten niet verder helpen.
Ik ben heel boos daar ik mijn webserver niet naar behoren kan laten werken.
Samen met een vriend die mijn secundaire DNS draait uitgetest dat van binnen naar buiten het internetverkeer stopt VOORBIJ mijn modem (dus in het netwerk van online/euronet) . Vanaf de buitenwereld (noodzakelijk) is het niet mogelijk een DNS transfer te plaatsen.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en daar baal ik behoorlijk van.

Ik zou graag zien dat mijn website (droppert.net) gebruik kan maken van alle poorten in het netwerk, zodat ik ook mijn verplichting als secundaire naamhost van mijn vriends website (huubknops.com) kan voldoen.
Ik hoop op een hele snelle oplossing, anders moet ik echt overstappen op een andere ISP.
En het liefst een direct e-mail adres om de precieze details van mijn klacht te kunnen doornemen en samen op te lossen. (Ik wil niet met 15 eurocent per uur met iemand te maken hebben die er niets vanaf weet).

Online.nl
    Beste heer Droppert,Naar aanleiding van de klacht die u hier geplaatst heeft bericht ik u als volgt.
    Helaas is het op dit moment niet mogelijk om poort 53 vrij te geven op het netwerk en is het voor klanten van Online op dit moment onmogelijk een eigen DNS server te draaien. Wij kunnen u hierbij dan ook niet verder ondersteunen.
    De reden dat wij deze functionaliteit geblokkeerd is dat wij veel Ddos aanvallen ervaren via deze poort(en). Omdat wij ons netwerk zo goed mogelijk willen beveiligen tegen dergelijke aanvallen is dit een noodzakelijke maatregel.Wellicht ten overvloede meld ik u dat Online u een internetverbinding levert. Wij leveren geen ondersteuning op het hosten van eigen web-/ DNS servers.
    Mocht u om deze reden aanleiding zien de overeenkomst te beëindigen dan kan dit met inachtneming van de opzegtermijn van één maand.Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
    Johndroppert
    Ik vind het jammer dat ik hier als klant niet over geïnformeerd ben.
    Ik vind dat jullie hiermee in gebreke blijven volgens artikel 5.4 van jullie eigen voorwaarden. Alleen wijzigingen van dienst na informeren van de klant. Volgens artikel 6 moet ik er zelf voor zorgen dat ik er geen puinhoop van maak (eigen verantwoordelijkheid). Dit had ik niet verwacht, jullie zetten eenzijdig alle mensen met een webserver op jullie netwerk aan de kant.
    Online.nl
    Beste heer Droppert, Zoals reeds aangegeven leveren wij u een internetverbinding voor privégebruik. Het hosten van een domein, server of DNS server valt niet onder onze verantwoordelijkheid. De primaire dienstverlening blijft in stand. Ondanks dat wij het bijzonder betreuren dat wij op dit moment niet aan uw wens kunnen voldoen. Ik raad u aan om wanneer u op zoek gaat naar een andere aanbieder op voorhand te informeren of zij deze dienstverlening kunnen garanderen.
    Ook zij zullen de Ddos attacks ervaren via deze poorten.
    Mocht u de overeenkomst willen ontbinden dan kan dat uiteraard onder de hier boven genoemde voorwaarde en dan verneem ik dit graag van u (uiteraard kunt u ook gebruik maken van de overstapservice van een nieuwe aanbieder, in dat geval bent u niet aan de opzegtermijn van één maand gebonden maar aan de snelheid waarmee de nieuwe ISP kan leveren).Met vriendelijke groet,
    Johndroppert
    Bij deze zeg ik mijn abonnement op. Ik heb een nieuw contract afgesloten bij caiway. Ik wil daar ook mijn telefoon onderbrengen. Mijn nummer gaat mee naar hun. Caiway houdt alle poorten open. Ik wil u vragen mee te werken aan een snelle overstap. Kunt u bevestigen dat het hiermee in orde is?
    Jammer, ik was een tevreden klant.
    John Droppert.
    Beste heer Droppert,
    We zullen een overstap niet tegenwerken. U bent hier vrij in.
    Zou u de afhandeling van de klacht nog wel willen beoordelen en de klacht willen sluiten?
    Online.nl Klantenservice
    Johndroppert
    Ik neem aan dat het opzeggen van mijn abonnement hiermee in orde is. Ik wil graag van jullie een schriftelijke bevestiging dat ik opgezegd heb.! Mvg.
    John Droppert.

Johndroppert

Ook een klacht indienen over Online.nl?