Klacht Online.nl: Afschijf- en verschuil-service voor Online zelf

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 180932
Gebruiker
dhr Strubbe
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Online.nl wikkelt klachten af met cliché's die niets inhouden.
De bemiddeling is: we doen niets.
En daar moet u mee accoord gaan.
Waar deskundigen zeggen dat wachtwoorden minimaal 12 karakters moeten bevatten, houdt Online het op max. 8. En reageert niet op deskundigen. Ze willen gewoon niet investeren in ietsje aan software voor langere wachtwoorden.
Maar de klacht is: het consequent nietszeggend afwikkelen van klachten door niets te doen. De service is geen service aan klanten.
En dit houdt Online jaren lang al vol.
Afschuiven en in wezen zeggen dat klanten met onderbouwing van deskundigen dan maar moeten verhuizen naar de concurrent.
Dat is geen service.
Dat is geen behandeling van klachten.
Dat is negatie van wetenschap en deskundigen.
Dat is risico-vol omdat mail-accounts gebruikt worden om andere (vergeten) wachtwoorden te herstellen.
Daarom is verhuizen lastig.
Afwimpelen van klachten is standaard? Niet netjes zoals een bedrijf betaamt naar BW6:162 lid 2.

De oplossing

Serieus nemen van klanten; en serieus nemen van deskundigen.
Niet afwimpelen met cliché's die jaar in jaar uit gebruikt blijven worden, met alle risico's voor de klanten.
Veel klachten gaan niet voor 1 klant maar voor àlle klanten die bijv. maar 8 karakters wachtwoorden mogen i.p.v. wat deskundigen aanraden 16 of 20 tekens, wegens de hackers en wachtwoordkrakers met automatische software, en de veiligheid van het account.
Afschuiven van klachten d.m.v. clichégebruik is beledigend.

7 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste dhr. Strubbe,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtendossier voor u aangemaakt en een contactpersoon aangesteld.
    Deze contactpersoon zal zo snel mogelijk contact met u opnemen over uw klacht.

    Wij doen ons uiterste best te zorgen voor een goede afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    Kim van Online.nl
  2. Auteur
    dhr Strubbe
    Datum
    Ik ben benieuwd of "ons úíterste bèst" nu geen cliché gaat worden.
    Ik zag bij Telfort dat daar nu 8 het minimum aantal karakters is voor een wachtwoord en dat >16 tekens pas als betrouwbaar 'goed' werd aangegeven. Betere wachtwoordlengte kan dus. Nu de vraag of de afschuivende cliché''s naar alle klanten verdwijnen.
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Tj.W. Strubbe,

    Zoals telefonisch besproken en reeds eerder aangegeven kunnen wij helaas niets voor u betekenen met betrekking tot uw klacht.

    Het is mogelijk om een sterk wachtwoord te kiezen binnen de beperking van 8 karakters. Een sterk wachtwoord bevat naast kleine letters en hoofdletters ook cijfers en speciale karakters. Het aanpassen van het aantal karakters is niet iets wat gepland staat in de nabije toekomst.

    Wij vinden het jammer om te horen dat u om deze reden niet tevreden met onze service en klachtafhandeling. Toch wil ik u verzoeken om deze klacht te sluiten en beoordelen. Alvast bedankt voor uw moeite.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent van Online.nl
  4. Auteur
    dhr Strubbe
    Datum
    Telefonisch wordt er op vragen geen inhoudelijk maar ook weer afschuivend antwoord gegeven. Er wordt niets doorgegeven aan de directie m..b.t. verbeteren van veiligheid voor de Onlineklanten, en externe echte deskundigen worden weg-gebagatelliseerd. Het heel ouderwetse maximaal 8 karakters wachtwoord blijft men op doorzichtig smoesjesniveau wegwimpelen. Heel halsstarrig blijven de bekende afschuifantwoorden komen, en dat is niet klantvriendelijk of serviceminded. Ondeskundig e antwoorden. Doof.
  5. Auteur
    dhr Strubbe
    Datum
    Op deze manier kan toch voor alle klanten m.b.t. hùn veiligheid geen klacht worden afgesloten? Dit is afwimpelen van klachten.
    20 jaar geleden was bijv. 8-tekens-wachtwoord 'veilig', maar met de huidige techniek niet meer volgens antivirusscannerbedrijven.
    Mijn klacht over dit clichématig afschuifsysteem is niet opgelost.
    Dit is ONVEILIG voor alle klanten!
    De Consumentenbond zegt de Onlinewerker niets. 'We gaan gewoon zo door', met niets doen aan veiligheid; 't kan. En aan antwoorden.
  6. Auteur
    dhr Strubbe
    Datum
    Er is geen knop om 'niet af te sluiten', waar de klachten niet worden opgelost.
    Afsluiten zo instemmen zijn met de afwimpelmethode van Online.
    Onveilig blijft bij Online veilig, en dat heet 'halsstarrig' en ondeskundig, èn klanten minachtend.
  7. Auteur
    dhr Strubbe
    Datum
    Zo is er geen afhandeling van de klacht, door de klacht weer gewoon weg te schuiven.
    Dit is nadelig voor de veiligheid van alle klanten!
    Want daar gaat het ook over: veiligheid in geding!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
dhr Strubbe
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen