Klacht Online.nl: Airprint werkt niet met Huawei HG655D

GOHN

Al sinds Online deze router verstrekt aan haar klanten (enkele jaren), is bekend dat AirPrint niet functioneert op deze router, terwijl dit bij andere internet aanbieders met andere routers overal prima functioneert.

Online belooft al lange tijd dit probleem op te lossen met een nieuwe firmware, maar ondanks diverse nieuwe firmware versies is AirPrint nog steeds niet werkzaam op dit type router.

Inmiddels heb ik ook een AirPrint printer van HP om vanaf de Ipads en Iphones te kunnen printen, maar kan ik hier helaas geen gebruik van maken vanwege een incompatibele router, terwijl dit wereldwijd een veel gebruikt protocol is voor Apple.

Telefonisch contact met de klantenservice eindigt in "wij kunnen u hier niet mee helpen", echter zie ik diverse oplossingen op internet door plaatsing van een andere router achter de huawei op kosten van Online, of door vervanging van de router door het vorige model die wel goed met AirPrint funtioneerde.

Vergoeding door Online van extra router achter de Huawei, of toezending van het vorige type router die wel met AirPrint werkt. Liefst een firmware voor de Huawei die gewoon met AirPrint werkt, maar dat zal ws. geen optie zijn gezien dat dit al jaren speelt.

Online.nl
    Dossier aangemaakt en aan de juiste afdeling doorgestuurd.
    Er wordt z.s.m. contact opgenomen
    Online
    GOHN
    Dank alvast, ik wacht in spanning af.
    Online.nl
    Beste GOHN,Naar aanleiding van uw probleem op klachtenkompas heb ik u het vorige type modem toegestuurd. Deze ontvangt u binnen 3 werkdagen. Hoewel Airport zou moeten werken met de huidige firmware van het Huaweimodem kan het zijn dat u nog problemen ondervindt met enkele instellingen. Helaas is het niet altijd mogelijk hier technische ondersteuning op te bieden.Ik wil u verzoek om na ontvangst van het modem de klacht op klachtenkompas te beoordelen en af te sluiten.Met vriendelijke groet,Online.nl
    A/B
    Beste Online,
    Inmiddels is de Thomson router binnen en aangesloten. AirPrint (niet Airport!) werkt nu naar behoren. Overigens is het onjuist dat de huidige firmware van de Huawei dit ook zou moeten ondersteunen. Er is nog niemand geweest die dit aan de praat heeft gekregen, het is namelijk ook niet configureerbaar in de userinterface.Ondanks dat AirPrint nu werkt, ben ik niet geheel tevreden. Reden hiervoor is dat de Thomson WiFi B/G biedt, terwijl de Huawei Wifi B/G/N bood. Trage WiFi dus.
    Online.nl
    Geachte,Wij leveren u een internetverbinding en zoals aangegeven is het draadloze netwerk bij u in huis niet te ondersteunen. De doorvoersnelheid van het BG modem is ruim voldoende voor de snelheid die uw verbinding haalt. Indien u een lagere snelheid haalt tussen apparaten ten opzichte van het Wifi-N protocol dan klopt dit.
    Hierin kan ik u niet verder van dienst zijn.Met vriendelijke groet,Online.nl
    A/B
    Tragere WiFi t.o.v. standaard dienst