Opgelost door Online.nl: Al twee jaar opgezegd bij Online, kom niet van ze af

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 93071
Gebruiker
BobbyD
Datum
3 reacties

Details

De klacht

In maart 2013 ben ik overgestapt naar KPN. Hierbij heb ik al mijn abonnementen bij Online opgezegd. Online bleef toch maandelijks geld afschrijven.
In 2013 en '14 herhaaldelijk zelf contact gezocht met Online om eea definitief te regelen. Ik heb vaker gebeld, ik heb brieven en emails gestuurd.
Éénmaal heeft een Online medewerker uitgezocht dat Online zélf fouten heeft gemaakt in de administratie. Nog een brief van mij,dan was het rond. Brief geschreven, medio 2014. Nadien niks meer gehoord.Wel dreig-smsjes en aanmaningen ontvangen van Online. Inmiddels, januari 2015, heb ik wederom een aanmaning gehad voor een openstaand bedrag. Nu maar die 14,35 betaald om van de dreigementen af te zijn. Dus NIET omdat ik Online echt geld schuldig ben, maar ik wil niet meer als een halve crimineel behandeld worden.

De oplossing

Online is me nog 152,68 schuldig voor teveel afgeschreven, niet bestaande abonnementskosten. Dit geld is afgeschreven ná opzegging van mijn abonnement.
Ik verzoek Online om dit bedrag terug te betalen middels overmaking op mijn rekeningnummer.
De klantenservice was vandaag niet bereid mee te zoeken waar het fout is gegaan bij Online. Bovendien zeggen ze dat de onrechtmatig afgeschreven abonnementskosten zijn verrekend met eigen administratiekosten. Dat kan natuurlijk niet. Ik heb bijtijds opgezegd bij Online. Online heeft zelf administratieve fouten gemaakt. Voor die kosten hoef ik dus niet op te draaien.
Online, wilt u zo vriendelijk zijn om
1. Voor eens en voor altijd uit te zoeken waar jullie de fout in zijn gegaan.
2.Het bedrag van 152,68 aan mijn terug geven.
3.Al mijn gegevens definitief uit uw administratie te verwijderen.
Spijtig dat dit niet gewoon via uw klantenservice geregeld kan worden.

3 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte BobbyD,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Uw klacht is in
    behandeling en doorgezet naar een behandelaar. Een van onze medewerkers zal contact met u opnemen over uw klacht. Let op, wij bellen met een afgeschermd nummer.
    Met vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    BobbyD
    Datum
    Dank voor de snelle reactie. Ik wacht het maar weer af.
  3. Auteur
    BobbyD
    Datum
    Online heeft contact met mij opgenomen en ze gaan het teveel afgeschreven geld terug storten. Ik ben afwachting hiervan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BobbyD
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen