Klacht Online.nl: algemene voorwaarden onredelijk bezwarend en onterechte prijsverhoging

ML Fung

Ik heb in 2016 vlak vóór mijn verhuizing gebruik gemaakt van een aanbieding van alles-in-één pakket: in 1e jaar € 9,95 (internet only) en in 2e jaar € 26,95. Echter, ging het fout bij levering in 2016. Alles werd vertraagd. Destijds had ik niet meteen geklaagd vanwege 2-jarig contract en riskeren van non-service. Vaak zijn medewerkers gauw op hun teentjes getrapt (angst voor berisping). Klagen ‘binnen redelijke termijn’ was geen optie. In 2016 zat ik met 24 uurszorg van een dementerende moeder in rolstoel. Het was vreselijk om tijdelijk zonder internet te zitten i.v.m. calamiteiten. Er was regelmatig storingen en vastzitten van internet. Er was sprake non-conformiteit (art. 7:17 BW). Ik ging studeren, maar zat zonder internet. Afschrijvingen van betalingen geschiedde via allerlei variabele bedragen (7 varianten: laatste prijsverhoging hield ik het tegen). Per email d.d. 22 Februari jl. hield één van Uw medewerkers bij Afdeling Klantenservice er een andere mening op na. Dit heeft mijn vertrouwen in Online behoorlijk geschaad. Daarna overleed mijn dementerende moeder vorig jaar eind Mei en ik zat daarna in rouwperiode. Als afleiding gebruikte ik TV, maar ik had in 2016 decoder voor TV terug gezonden naar Online.nl. Toen ik Call Center belde en vroeg of men dat oude decoder kon terugzenden zei men dat ik extra moest betalen door mijn contract zgn. ‘open te breken’. Ik zat diep in de put en had verder niets uitgezocht. Ik werd ‘met een mes’ op mijn keel gedwongen om nieuwe contract te sluiten. Dat was niet de bedoeling, want ik wilde na 2 jaar van contract af. Toen men via mijn netwerk gehoord had dat ik mijn contract na 30 Juni 2018 niet meer zal verlengen nam men tegenactie. Dit verklaart waarom ik zo laat pas klacht had ingediend uit vrees voor ‘wraakacties’. Op 19 en 21 Juni 2017 kreeg ik ontvangstbevestiging. Kort daarna kreeg ik te maken met een automatische afschrijving waarvan er sprake was van tussentijdse prijsverhoging. Ik was daar nooit ervan op de hoogte gesteld. Bij navraag, zei men dat men email d.d. 27 September 2017 had verstuurd. Ik check altijd zorgvuldig mijn emails. Behalve nieuwsbrieven van Online heb ik verder niets ontvangen dat persoonlijk aan mij is gericht. Ik wil Online graag om het tegenbewijs verzoeken. Medewerker verwees mij naar de Algemene Voorwaarden van Online. AV zijn onredelijk bezwarend o.g.v art. 6: 236 BW en dat er sprake was van dwaling ex art. 6: 228 BW.

Ontbinding overeenkomst en schadeloosstelling

ML Fung
    Bedankt voor Uw snelle reactie. Allereerst heb ik eerder over Online geklaagd, maar niet officieel (telefonisch en per email): dus geen klacht bij Directie Hoofdkantoor Den Haag. Dat zou verkeerd kunnen worden opgevat. Echter, gebeurde er niet zoveel. Bovendien las ik bij Forum dat Online er zo lang over deed met klachten, dat het beter zou zijn om nieuwe provider te nemen.
    Ten tweede heb ik geen email met dagtekening 27 September 2017 ontvangen. Hoe kan Online praten over bedenktermijn? Bovendien is diegene die stelt die partij moet met bewijs aankomen. Dat heeft Online tot op heden niet gedaan.
    Verder zijn Algemene Voorwaarden (AV) zowel in oude vorm als gewijzigde vorm onredelijk bezwarend en dit kan in rechte vernietigd worden. Sleep mij maar voor de rechter! Online gaat rechtszaak verliezen. Er bestaat veel jurisprudentie hierover.
    Dus, Online dient mijn huidige contract z.s.m. te ontbinden en mij schadeloos te stellen. In principe heb ik factuur E. 133,- al betaald omdat Online al maanden lang ten onrechte prijswijziging bij een onredelijk bezwarend AV had door gevoerd en ik nooit jullie email heb ontvangen. Online nam sanctie van non-levering van digitale TV in Februari 2018 en had mijn digitale TV ten onrechte geblokkeerd. Ik ben niet van plan om te betalen voor non-levering digitale TV bij een onredelijke bezwarende AV. Kortom: dit heft elkaar op.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren