Opgelost door Online.nl: Beeindiging abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 137592
Gebruiker
Joepie
Datum
13 reacties

Details

De klacht

Tig keren gebeld om beeindiging van mijn contrakt. Ik ben 82 jaar en betaal per maand bijna 90 euro voor de t.v en telefoon. Ik heb geen internet en deze klacht wordt doorgemaild via een kennis .Bij colportage aan de deur zou ik mondeling toegezegd hebben een 2 - jarig kontrakt aan te gaan en zou het eerste jaar gratis fox sport krijgen.
Nooit heb ik van online.nl schriftelijk iets ontvangen over het abonnement.
Na vele keren gebeld te hebben , de laatste keer was 4 november 2015 , werd mij verteld dat ik na 1 jaar van het kontrakt van fox sport kon afkomen maar hier wist ik niets van omdat ik nog nooit papieren van het kontrakt ontvangen heb.
Nu ik van het kontrakt af wil omdat het mij te duur is wordt mij verteld dat ik hier nog ruim een jaar aan vastzit.
Straks wordt dit zwijgend verlengd omdat ik de opzeggingstermijn niet weet.
Verder zou ik na 4 november teruggebeld worden maar dat is na 5 dagen nog niet gebeurd.


De oplossing

Ik zou graag van het kontrakt af willen , temeer omdat ik niets heb ondertekend en ook nu na één jaar nog steeds niets schriftelijks van dit kontrakt heb ontvangen.
Ik weet niet wat mijn rechten en plichten zodoende zijn.

13 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Joepie
    Datum
    Hoopvol wacht ik nu op hetgeen de behandelaar oordeelt maar nog nieuwsgieriger ben ik WIE mijn contactpersoon is en wanneer hij contact met mij zal opnemen.
    Ik ben bereid , mocht het contract beeindigd worden , een maand als opzegtermijn in acht te nemen.
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Joepi,

    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, zoals afgesproken hebben wij begin volgende week contact om een aantal afspraken concreet te maken.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  4. Auteur
    Joepie
    Datum
    Bedankt en ik wacht uw telefoontje maandagavond na 18.00 uur af.
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Joepi,

    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, zoals afgesproken hebben wij eind volgende week contact om een aantal afspraken concreet te maken.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  6. Auteur
    Joepie
    Datum
    Ik wacht af en hoop dat hierna alles afgerond is en ik naar een andere provider kan overstappen.
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Joepi,

    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes. U mag de opzegdatum ook telefonisch of via het contactformulier doorgeven.
    Wij zullen op een later moment nogmaals contact met u opnemen.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  8. Auteur
    Joepie
    Datum
    In overleg met dhr. Kolner het abonnement m.i.v 28 januari 2016 beeindigen.

    Mvg.
  9. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Joepi,

    wij zullen het contract kosteloos ontbinden per wensdatum.

    Volgende week zal contact gezocht worden om alles te bevestigen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  10. Auteur
    Joepie
    Datum
    Geachte,

    Met dank voor uw medewerking om het contract per 28 jan. 2016 kosteloos te ontbinden.
    Dhr Kolner zal dan m.i.v 28 jan. overgaan naar Stipte.nl

    mvg
  11. Auteur
    Online.nl
    Datum
    .
  12. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Joepi,

    In goed overleg is een oplossing aangedragen voor uw klacht. De gemaakte afspraken zijn per Email bevestigd.
    Wij willen u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de
    afhandeling te beoordelen.

    Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  13. Auteur
    Joepie
    Datum
    De Dhr.Kolner is zeer content met de afwikkeling van de klacht en ook dat Online.nl de abonnementskosten voor de maand januari crediteerd.
    In het bijzonder een pluim voor de onderhandelaar van Online die alles zeer duidelijk en met kennis heeft gereageerd op hetgeen de klacht betreft en dat ook mede door hem het probleem in positieve zin is opgelost.

    Met vriendlijke groet,
    M.Stofbergen i.o.v Dhr. J Kolner.


Uiteindelijke oplossing

Auteur
Joepie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen