Klacht Online.nl: Betalen voor iets dat nooit geleverd is

Klachtnummer
# 250195
Gebruiker
CharlotteB
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Deze klacht schrijf ik niet namens mijzelf, maar namens een
van mijn cliënten van VluchtelingenWerk. Meneer heeft in juni online een
abonnement geprobeerd af te sluiten bij online.nl. Dit verliep direct al niet
soepel. Op de eerst afgesproken leveringsdatum werd er niks afgeleverd. Meneer
heeft toen na een week of twee contact met ons opgenomen of wij hem wilden
helpen. Gebeld naar online.nl. En er bleek inderdaad nog niks opgeleverd te
zijn. Toen is er naar zeggen opnieuw een modem opgestuurd maar meneer heeft
deze niet ontvangen.
1 augustus kwam meneer weer bij ons op kantoor
terecht. Ik zag toen dat de situatie niet goed liep. Meneer kreeg (uiteraard)
wel rekeningen maar snapte zelf niet goed waarom. Hij had geen internet dus
waarom wel rekeningen? Omdat ik wilde voorkomen dat meneer zijn rekeningen
bleven oplopen heb ik contact opgenomen met online om de situatie nogmaals voor
te leggen. Toen sprak ik een zeer vriendelijke meneer die aangaf dat onze optie
was het abonnement op te zeggen maar hier zaten wel kosten aan verbonden rond
de €200. Ik heb aangegeven dat deze kosten te hoog zijn voor het bijzonder lage
inkomen van meneer, dus dat dit geen oplossing bied. Meneer had veel begrip
voor de situatie en beloofde ons met de betreffende afdeling te bespreken of er
een mogelijkheid was het abonnement kosteloos te annuleren omdat er ook fouten
zijn gemaakt van online.nl hun kant. Ik heb uiteraard nadrukkelijk gevraagd
wanneer hierover weer contact met ons opgenomen zou worden. Meneer gaf aan hier
geen indicatie voor te hebben en dat verder contact per e-mail of sms zou
verlopen.

Meneer komt kortgeleden bij mij terug en wat
blijkt. Er is NOOIT meer contact opgenomen.

Meneer heeft nu gisteren een brief ontvangen van
het incasso bureau dat hij €430 moet betalen. Hiervan schrok hij zich uiteraard
kapot. En ik moet zeggen, ik ook. Ik heb natuurlijk direct weer gebeld want zou
dit doen een week na mijn laatste gesprek om te kijken hoe de situatie er nu
voor staat. Van deze meneer krijg ik enkel te horen dat hij gewoon zijn
rekeningen had moeten betalen en ze in een eerder stadium nog problemen hadden
kunnen oplossen maar nu niet meer omdat het nu bij het incasso bureau ligt. Dit
is mij 20x herhaalt uitgelegd. Maar dit is absoluut niet wat er de laatste keer
is afgesproken. Echter zou er zogenaamd niets meer in het systeem terug te
vinden zijn.

De oplossing

Meneer heeft nooit internet van jullie gekregen, en het is dan ook heel bizar dat hij wel moet betalen voor iets wat nooit geleverd is. Meneer zou wensen dat het bedrag wat hij nu verschuldigd is kwijt gescholden wordt.

2 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste mevrouw Becker,

    Zojuist heb ik u telefonisch proberen te benaderen om met u de klacht te bespreken. Kunt u ons wellicht een tijdstip doorgeven wanneer wij u het beste kunnen bereiken?

    Graag verneem ik van u.

    Met vriendelijke groet,

    Medina van Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste mevrouw Becker,

    Kunt u mij een indicatie geven wanneer u het beste te bereiken bent, zodat wij deze klacht kunnen bespreken?

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Medina van Online.nl

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen