Opgelost door Online.nl: bewuste misleiding, onwetmatig handelen

sad Opgelost

Mijn Klacht
Vorig jaar mei sloot in abonnement af voor internet.
Eind februari 2020 voegde ik hier tv aan toe.

Dit beviel niet, dus op 2 maart belde ik om dit te annuleren. Dit werd niet verwerkt.

Dus op 3 maart stuurde ik een brief met het verzoek tv en de bijbehorende verlening van mijn abonnement te annuleren.

De bevesting hiervan volgde op 17 april: opzegging per 31 mei.

Op 1 juni bleek ik nog signaal te hebben. Ik keek mijn contractgegevens na en daar stond als opzegdatum ineens 30 juni. Dezelfde dag diende ik een klacht in, onder andere via het uploadformulier en voorzien van dagtekening.

Omdat reactie uitbleef, stuurde ik op 6 juni nog een brief.

Op 8 juni belde ik met klantenservice. Ik moest afwachten.
Op 16 juni belde ik weer met klantenservice. Dit keer vertelde ene Bert me dat de eerst toegezegde datum inderdaad duidelijk was.

Vandaag, 18 juni, kreeg ik bericht dat hun handelen correct was: ik zou pas op 16 juni hebben opgezegd dus de - alweer spontaan gewijzigde einddatum - is correct.

Mijn nieuwe einddatum? 17 juli 2020.

U P D A T E
Vlak na het plaatsen van mijn klacht op een andere website heeft online.nl voor het eerst inhoudelijk gereageerd.

Samengevat: het geannuleerde abonnement is per 31 mei opgezegd (ipv ongedaan gemaakt zoals wettelijk bepaald). Toevallig dezelfde datum als waarop mijn oorspronkelijke abonnement zou eindigen. Dat die onderhuids stilzwijgend verlengd werd had ik moeten weten, dus dat is mijn probleem.

Daarnaast beweren ze dat ik voor 16 juni nooit eerder contact met ze heb opgenomen om dit abonnement op te zeggen. Blijkbaar zijn drie brieven en een heleboel telefoontjes waarin ik om helderheid en beëindiging verzocht ineens spontaan verdwenen.
Kortom, regels worden genegeerd, onjuiste handelingen worden met woordspelletjes onder het kleed geschoven en alle communicatie is ineens verdwenen. Maar online.nl doet niets verkeerd.

Wat ze wél kunnen doen? Iemand laten bellen of ik misschien gebruik wil maken van hun aanbieding om mijn abonnement te verlengen....

Gewenste Oplossing
Stoppen met het spelen van woordspelletjes om een fout te verhullen.

Opzegging per 31 mei én onmiddellijke terugbetaling van het creditsaldo zoals dat stond op die datum (welke bedrag ik hier niet ga noemen, maar ik heb de screenshots)

nielsh2o
    De e-mail is inmiddels binnen. Ben vooral blij dat er gezegd is dat dit niet zo had mogen gebeuren. Morgen de spullen opsturen en dan is het wat mij betreft goed opgelost.

nielsh2o
UPDATE 31 JULI Pakket is op 26 juni afgeleverd. Credit nota is aangemaakt op 22 juli. Klantenservice geeft vandaag aan dat het "uiterlijk eind augustus" wordt overgemaakt. Dus dat wordt gewoon weer de zoveelste belofte die niet wordt nagekomen. Schaamteloze klotetent. Ben benieuwd hoe lang ze dit nu weer gaan rekken. UPDATE 4 AUGUSTUS Beloftes zijn nog steeds geen klap waard. Zolang ze aan je kunnen verdienen zijn ze lief, daarna word je gewoon keihard uitgelachen. Hebben er een week over gedaan om mijn apparatuur in te boeken. Met werkelijke datum van ontvangst hebben ze niets te maken. En de toegezegde zes weken zijn er nu ineens zes tot acht. Kortom, weer drie weken langer over iets wat ze gvd al in MAART hadden moeten regelen. Dit is geen provider, dit is georganiseerde misdaad. Op een maffia achtige manier de machtspositie uitbuiten. Schaamteloos. UPDATE 17 AUGUSTUS: Geld ontvangen. Eindelijk. Case closed.

Ook een klacht indienen over Online.nl?