Klacht Online.nl: Digitale TV recorder functioneert niet naar behoren

Rusen33

Afgelopen dinsdag heb ik mijn digitale tv recorder ontvangen. Deze vervangt de tv ontvanger van online.nl zonder harddisk. Om de 1 a 2 minuten verschijnen er blokjes op het beeld. Dit gebeurd op elke zender. Er staan in de nabijheid van de recorder geen andere elektronische apparaten die stroring kunnen veroorzaken. Ook zijn alle kabels goed aangesloten. Dit zijn trouwens ook dezelfde kabels die aan de vorige ontvanger van online.nl waren aangesloten.
Alle zenders zijn goed ingesteld en hebben alle 100% ontvangst.

tips of andere recorder

Beste heer Karacay,
    We zullen u een nieuwe type antenne toesturen. De opnameapparatuur is namelijk gevoeliger voor storing dan de normale ontvanger. Dit heeft de maken met tuner2 die extra signaal nodig heeft. Mocht de nieuwe antenne nog niks helpen kunnen we uw harddiskrecorder omruilen.
    Online.nl Klantenservice
    Rusen33
    Nieuwe type antenne heb ik ontvangen en ik zie wel duidelijk verbetering. Echter kan ik niet zeggen dat het probleem helemaal is verdwenen. Blokjes verschijnen nog steeds maar gedurende een langer tijdsbestek.
    Online.nl
    Beste heer Karacay,De ruis die u nu nog ervaart kan komen door een defecte SCARTkabel. Ik wil u vriendelijk verzoeken om deze ook te vervangen. Mogelijk lost dit uw probleem op.Met vriendelijke groet,Online.nl | klantenservice
    Rusen33
    Vandaag een nieuwe kwaliteits- SCARTkabel gekocht.
    Er zijn geen veranderingen in het probleem.
    Beste heer Karacay,
    We kunnen u dan alleen nog het advies geven om meerdere plekken in huis te proberen met uw antenne. Mocht uw probleem zodanig blijven dat tv kijken onmogelijk is dan zullen we uw contract moeten ontbinden.
    Online.nl Klantenservice
    Rusen33
    Ik heb de antenne op meerder plaatsen en zelfs buiten uitgeprobeerd. Over is het bereik 100% maar het probleem blijft bestaan. In uw eerder reactie gaf u aan dat u eventueel ook de harddiskrecorder kon omruilen. Is dit geen optie meer?
    Het is erg vervelend tv kijken op deze manier. Als ik het contract verbreek crediteren jullie dan de kosten die ik heb gemaakt voor de recorder en smartcards?
    Online.nl
    Beste heer Karacay,Omdat dit probleem wordt veroorzaakt door een signaalprobleem zal een andere ontvanger (vervangend exemplaar) niet helpen. Uiteraard zijn wij bereid om de kosten voor de DTV apparatuur te vergoeden als blijkt dat wij een onvoldoende werkend product leveren.Met vriendelijke groet,Online.nl | klantenservice
    Rusen33
    Als blijkt dat u een onvoldoende werkend product hebt geleverd?
    U bent de voordeligste aanbieder en wil eigenlijk niet mijn abonnement opzeggen. Wat ik wil is gewoon kwalitatief goed beeld. Dit wordt door uw ontvanger niet geleverd. Wel de ontvanger zonder harddisk maar u gaf zelf al aan dat de ontvanger met harddisk gevoeliger is. Mijn oude provider geeft nu geen actiekorting omdat er geen 6 maanden voorbij zijn. Ik wil daarom graag duidelijkheid omtrent uw vergoeding.
    Beste heer Karacay,
    We zijn momenteel bezig met een software update voor uw HD recorder. Wellicht dat deze de kwaliteit zal verbeteren. Zodra we dit hebben getest zullen we deze update op de HD recorders van onze klanten toevoegen. Graag wil ik u dus vragen om nog even geduld te hebben om uw probleem te kunnen oplossen. Mochten we overgaan tot vergoeding dan betreft het de gemaakte abonnement en aanschafkosten.
    Met vriendelijke groet,Online.nl | klantenservice
    Rusen33
    Hoe lang moeten wij wachten op de update?
    Beste heer Karacay,
    Zodra we meer weten over deze update en we deze getest hebben zullen we alle klanten hiervan op de hoogte brengen.
    Met vriendelijke groet,Online.nl | klantenservice

Ook een klacht indienen over Online.nl?