Opgelost door Online.nl: DVB-T van Online(digitenne) . Ontvanger(on-1002tzap) Mono audio output.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 153165
Gebruiker
NeT-HeaD
Datum
15 reacties

Details

De klacht

Sinds 21 januari 2016 heb ik digitale televisie en radio . Hiervoor had ik I-net+bellen(al ruim 12 jaar)
Na ontvangst van de apparatuur blijkt de decoder geen stereo audio te ondersteunen.

Deze klacht is hier al eerder gemeld onder ref.nr: # 148946

Oplossing eerder,door Online voorgesteld, was mij eenzelfde DVB-t ontvanger op te sturen wetende dat deze eveneens geen stereo audio ondersteund.
Research mijnerzijds op internet op basis van het typenummer vermeld op het apparaat leidde mij naar de homepage van rebox waar het apparaat word getoont maar dat is dus zeer zeker niet wat ik in huis heb. Rebox toont een sateliet settopbox met legio mogelijkheden zoals LAN connectie, Multiple usbpoorten , een geavanceerde HD mediaplayerfunctie en uitgebreide audio opties(dolby5.1 , DTS, etc).
Niets van dit alles zit in het kastje wat ik hier heb ontvangen van Online. De enige overeenkomst is betreffend typenummer en het uiterlijk van het ding maar functioneel is er geen enkele overeenkomst.
Dit riekt naar misleiding.
Kijk en oordeel zelf:
http://www.rebox.tv/shop/on-1002tzap

De oplossing

Ik wil van Online een vervangende DVB-T ontvanger die wel stereo audio ondersteund .

Tevens vind ik(maar wie ben ik) dat Online moet zorgen dat toekomstige klanten een ander type ontvanger krijgen want wat ze nu bieden is niet meer van deze tijd.
Als je als consument Digitale TV en Radio besteld mag je toch verwachten dat de bijgeleverde apparatuur stereo geluid uitstuurt en niet (om te besparen op kosten) enkel mono.

15 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste NeT-HeaD,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Wat vervelend dat u dat u nog steeds mono geluid ontvangt na ontvangst van het nieuwe dtv kastje.
    Wij hebben voor u een klachtdossier opgemaakt. Er zal binnenkort contact met u worden opgenomen, om uw klacht verder te bespreken en tot een oplossing te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Delain van Online.nl
  2. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Ik wacht het af en zal jullie , zoals ik heb beloofd, deze keer ruim een maand de tijd geven dit tot op de bodem uit te zoeken.
    Ik hou rekening met de mogelijkheid dat ofwel de leverancier , of de online technische crew , verantwoordelijk voor gebruiksklaar maken deze van apparatuur , mischien niet geheel 'eerlijk' bezig is geweest. Succes Delain. P.s. hoop dat je je inmiddels beter voelt, hoorde dat je ziek thuis was>
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste NeT-HeaD,

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar helaas niet kunnen bereiken. Ik zal u op een ander moment nogmaals proberen te bereiken.
    Kunt u aangeven op welk dagdeel u beste te bereiken bent? Dan probeer ik u te bellen op het aangegeven dagdeel.

    En dank u wel voor uw interesse naar mij, ik ben gelukkig weer helemaal hersteld.

    Met vriendelijke groet,
    Delain van Online.nl
  4. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Ik ben nu gewoon thuis en bereikbaar. begrijp niet helemaal waarom je mij niet zou kunnen bereiken.
  5. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Beste Delain,
    Dinsdag ochtend jongstleden heb je blijkbaar geprobeert mij telefonisch te bereiken. Ik was toen gewoon thuis en bereikbaar op nummers bij jullie bekend. Tevens heeft jou collega tijdens jou afwezigheid ook een extra mobiel nummer van mij genoteert en in mijn dossier opgenomen. Mocht mijn vaste lijn onverhoopt niet bereikbaar zijn dan is dat nummer een goed alternatief aangezien ik dit bij afwezigheid thuis bij mij draag. Kort gezegt ben in ten allen tijde voor jullie bereikbaar.
  6. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Momenteel is het inmiddels al een week geleden dat je aangaf mij te hebben gebeld en mij niet kon bereiken. Morgen (dinsdag16 feb2016) word het tijd dat ik iets van je ga vernemen. Mocht ik na 17:00u nog geen telefoontje hebben gehad van je , zal ikzelf weer een poging doen via de telefonische helpdesk jou te spreken te krijgen. Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing die je mij vorige week had mogen voorleggen en hoop van harte dat het een oplossing word die bevredigend is voor beide partijen.
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste NeT-HeaD,

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar helaas niet kunnen bereiken. Ik zal u op een ander moment nogmaals proberen te bereiken.
    Kunt u aangeven op welk dagdeel u beste te bereiken bent? Dan probeer ik u te bellen op het aangegeven dagdeel.

    Helaas heb ik geen ander mobielnummer waarop ik u kan bereiken.

    Met vriendelijke groet,
    Delain van Online.nl
  8. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Ik ben in principe altijd bereikbaar. Maar meeste kans heb je tussen 10:00u en 13:00u .
    Overigens mag je ook email gebruiken om mij een voorstel te doen voor een oplossing van deze klacht.
    Al met al hoeft het niet gecompliceert te zijn . Doe mij een goed werkende DVB-T ontvanger toekomen die stereo geluid ondersteund en de kous is dan wat mij betreft af.
    Groet,
    hr Dokter.
  9. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste klant,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u zodra de nieuwe appratuur geleverd is opnieuw bellen om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Olivier van Online.nl
  10. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Wij hebben inderdaad net gesproken.Maar even voor de duidelijkheid. Ik heb jullie gebeld.In het gesprek werd mij duidelijk dat jullie geen verstand van zaken hebben en ook geenzins van plan zijn mijn klacht serieus op te willen lossen.Uw opmerking dat u met uw technische dienst mijn klacht heeft besproken en tot de conclusie komt dat het aan MIJN apparatuur moet liggen waar ik jullie ontvanger op aansluit is :* oondoordacht.*ongegrond*onbeschoft*debiel.
    ruimtegebrek alhier(deze text ruimte)
  11. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    belet mij hier dieper op in te gaan. Mij volstaat te verklaren dat ik ruim 30 jaar ervaring als geluidstechnicus op mijn c.v. heb staan en laat het daar bij.
    Afgesproken is(op mijn verzoek) mij een ouder type(tzap1001) toe te sturen om te zien of er verschil is. Komt uit dit apparaat ook enkel een mono geluid , dan zijn mijn volgende stappen bij jullie bekend. De brutaliteit om de schuld bij mij te willen leggen vergeef ik jullie voorlopig. het zou je sieren zelf thuis de1002 uit te proberen.
  12. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste klant,

    Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad. We hebben afgesproken dat ik u terugbel op het moment dat de nieuwe apparatuur gearriveerd is.

    Ik dank u voor uw geduld!

    Met vriendelijke groet,
    Olivier van Online.nl
  13. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Dinsdagavond 1 maart bericht via email dat er een vervangende ontvanger onderweg is . . . . . . . Naar het factuuradres . Het postbusnummer van mijn bewindvoering!!!!
    Online , U moet ophouden met deze ongein !!!!!
    De vorige ontvanger kon toch ook op het juiste adres worden bezorgd??? waarom deze keer dan niet?????? Beetje overwerkt mischien? Toe aan vakantie????? Krijg neiging tot doodslag!!!
  14. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    HedenOchtend 5maart2016 is eindelijk het pakket bezorgd. met bewindvoering als tussenstation. De oudere ON-1011TPVR.
    Zoals ik verwachte geeft dit apparaat keurig stereo audio signaal en heeft deze ontvanger de normale functies die je van digitale TV mag verwachten(epg, timer,etc. Ben tevreden. klacht opgelost naar behoren. zei het wel na veel te lange tijd. Tip aan online: lever alle toekomstige digitenne klanten dit apparaat.
  15. Auteur
    NeT-HeaD
    Datum
    Ondanks de +1 die ik geef ben ik van mening dat de afhandeling van deze klacht beter had kunnen zijn. Ik voel mij niet serieus genomen als ik in detail beschrijf wat er aan de hand is en krijg gevoel met incompetente technici te maken te hebben. Dit kan in mijn ogen niet. Klachtconsulenten dienen minimaal technisch onderlegd te zijn en ik heb de indruk dat dit niet het geval is. De geboden oplossing is letterlijk door mijzelf voorgekauwd en niet door betreffende consulent tot stand gekomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
NeT-HeaD
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen