Opgelost door Online.nl: einde contract Tv en Internet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 199304
Gebruiker
Kattawan23
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Ik heb een abonnement bij Online dat maandelijks opzegbaar is. Nu wordt ik per 1 januari aangesloten bij Vodafone Thuis. Ik heb hier de schriftelijke bewijzen van en ook nog een keer telefonisch door Vodafone bevestigd. Op 23 november 2016 heb ik de overstap geregeld met als aansluitdatum 1 januari 2017. De overstap is door Vodafone geregeld op 23 november 2016 middels hun overstapservice.

Nu beweert Online dat mijn contract wordt beeindigd per 24 januauri 2017, en dat ik de maand januari aan hen moet overmaken. Dit ga ik niet doen, want in januari 2017 betaal ik de kosten aan Vodafone voor de maand januari. Ook in mijn Online omgeving staan verkeerde gegevens. Online weigert de gegevens aan te passen. In eerder telefonisch contact met Online is wel de correcte datum genoemd en het stond ook juist in het systeem.

Ik heb reeds de automatische incasso ingetrokken en de maand december is door mij netjes voldaan 19,50 euro. Hiermee heb ik dus geen nota's meer bij Online.nl.

De oplossing

Online moet de administratie goed op orde brengen en mij niet lastig vallen met nota's die ik hen NIET verschuldigd ben. Ik wens daarnaast een schriftelijke bevestiging van Online dat het abonnement afloopt op 31 december 2016 en ik overstap 1 januari naar Vodafone Thuis. Mocht ik aanmaningen krijgen of problemen tussentijds met mijn verbinding, zal ik juridische hulp inschakelen.

8 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste J van Drunen,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Er is een klachtendossier aangemaakt en een contactpersoon aangesteld. Deze contactpersoon zal zo spoedig mogelijk contact met u op nemen. Wij doen ons uiterste best te zorgen voor een goede oplossing.

    Met vriendelijke groet,
    Perry van Online.nl
  2. Auteur
    Kattawan23
    Datum
    Ik wacht het telefoontje af maar het heeft spoed.
  3. Auteur
    Kattawan23
    Datum
    online heeft nog niet gereageerd, wacht op reactie!
  4. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Kattawan23,

    Zojuist hebben we elkaar gesproken. Het was een prettig gesprek waar ik alles zo goed mogelijk heb uitgelegd. Ook hebben we de opties besproken en deze ingevoerd in het systeem.

    Zoals beloofd heb ik u zojuist een e-mail gestuurd waar in alles in meer detail beschreven word volgens de afspraken die wij gemaakt hebben.

    Ik hoop dat we de klacht in goede orde kunnen afhandelen en dat ik u naar wens geholpen heb.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn van Online.nl
  5. Auteur
    Kattawan23
    Datum
    Goede oplossing van klacht aangeboden en schriftelijk bevestigd
  6. Auteur
    Kattawan23
    Datum
    Goede oplossing van klacht aangeboden en schriftelijk bevestigd
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Kattawan23,

    Helaas is bij het beoordelen wat fout gegaan. Waarschijnlijk is uw terugkoppeling twee keer verzonden waarna het automatisch als heropend word beschouwd.

    Zou u voor onze administratie en die van de consumentenbond opnieuw kunnen beoordelen en afsluiten?

    Wij danken u hartelijk.

    Met vriendelijke groet,

    Martijn van Online.nl
  8. Auteur
    Kattawan23
    Datum
    Goede oplossing geboden en schriftelijk bevestigd

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kattawan23
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?