Opgelost door Online.nl: geen bevredigende oplossing

david

Een jaar geleden ben ik overgestapt van tele2 naar online.nl voor sneller internet. Een jaar later in februari ben ik weer overgestapt van online.nl naar ziggo voor nog sneller internet en tv en heb de overstapservice gebruikt die ziggo mij aanbood. Dit had ik beter niet kunnen doen.

Alles leek goed te gaan. Ik kreeg van online.nl een email met de bevestiging dat ik bij hen weg was en kreeg per post te horen dat ik de modem moest terugsturen. Dit heb ik gedaan. alles klaar als een klontje dacht ik.

Toen werd er plotseling nog diezelfde maand 360 euro afgeschreven van mijn bankrekening door online.nl. Ik vond dat wel vreemd en heb het laten terugstorten. Anderhalve maand later nog niks gehoord van online.nl dus ik dacht dat het waarschijnlijk een fout was.

Nu een week geleden kregen wij een brief van online.nl dat er 360 euro betaald moest worden binnen twee weken, anders ging het naar een incasso bureau. Ik heb ze gebeld en wat bleek? Ik had geen contract afgesloten voor 1 jaar maar voor 2 jaar! Stom van mij natuurlijk, ik heb het nagekeken en het bleek te kloppen, het was twee jaar.

Ok, wat nu? Ik heb maar een minimum wao uitkering en kan dit bedrag niet in een keer ophoesten. Ik heb ze weer gebeld om met hen naar een oplossing te komen. Wat heb ik allemaal geprobeerd:

1. Jullie hebben de prijs voor internet verhoogd dus ik mag onder het contract uit.

Het bleek dat dit maar kan binnen een maand nadat ze de prijsverhoging hadden ingevoerd. Het was helaas al te laat om mij hierop te beroepen.

2. Ik wil weer internet van jullie, we doen net alsof er niks gebeurd is, dan heb ik maar dubbel internet en betaal ik dus dubbel per maand een jaar lang.

Dit was niet mogelijk.

3. Ik wil een betalingsregeling met jullie treffen.

Dit was ook niet mogelijk.

4. Kan ik een maand uitstel krijgen? Ik krijg in mei vakantiegeld en dan kan ik het betalen.

Dit was ook niet mogelijk want het is alweer twee maanden geleden gebeurd en ze hadden mij meerdere keren gecontacteerd met het verzoek de eindafrekening te voldoen. (Dit is niet waar, ik heb maar een keer een brief gekregen van hen, nu precies een week geleden)

Kortom ze konden niks voor mij doen, het gaat naar een incasso bureau met de extra kosten.die dat met zich meebrengt.

In het verleden heb ik met elk bedrijf, ELK bedrijf een betalingsregeling kunnen treffen als ik in de problemen kwam. Online.nl is de enigste tot nu toe waar dat niet mogelijk is. Slechte service dus.

Ik zou graag zien dat ze mij ten minste een maand uitstel geven om het verschuldigde bedrag te betalen.Ze hadden mij ook wel even kunnen waarschuwen dat ik een contract had dat nog een jaar doorliep.
gewoon weer internet van online.nl

Online.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    david
    Ik ben inderdaad telefonisch benaderd door online.nl en hebben een oplossing gevonden voor het probleem. ik neem gewoon weer internet van hen. ik krijg zelfs sneller internet en de eerste drie maanden 10 euro korting.

hier ben ik heel erg blij mee. ook de snelheid van hun reactie doet me goed.

probleem opgelost!

bedankt online.nl dit zal ik onthouden.

Ook een klacht indienen over Online.nl?