Opgelost door Online.nl: Geen internet en bellen na verhoging snelheid

Rjfromsweetlake

Op maandag 16 september zou de snelheid van mijn internetverbinding worden verhoogd naar 30 Mbps. De oude verbinding werd in de ochtend afgekoppeld, maar in de middag was de nieuwe verbinding nog niet actief. Na een aantal telefoontjes werd geadviseerd om tot na 6 uur te wachten. Ook na zessen geen verbinding, dus maar weer gebeld. Er werd gemeld dat het probleem bij KPN zou liggen en het probleem naar KPN zou worden doorgezet. Het zou binnen drie dagen worden opgelost.

Na vier dagen maar eens gebeld hoe het er mee staat. De medewerker van online wist te melden dat KPN pas op 24 september het probleem kan verhelpen. Dit betekent in ieder geval anderhalve week geen internet/telefoon, hoge mobiele kosten en geen garantie dat het probleem op de 24e wordt opgelost.

Werkend internet op uiterlijk 24 september en vergoeding voor de periode dat er geen dienst is geleverd.

Beste heer Jorissen,
    Wat betreft uw probleem zijn wij helaas maar een provider en geen kabelbeheerder. Daar wij de kabel van kpn huren om onze diensten te leveren zijn we afhankelijk van de agenda van hun monteurs. De vergoeding kan ik u zondemeer toezeggen. De werking van uw internet zullen we nog even moeten afwachten.
    Rjfromsweetlake
    Beste servicedesk, vaandaag nog steeds geen verbinding. De lijn is doorgemeten maar geen problemen gevonden. De servicedesk gaf aan dat het nieuwe modem defect is en stuurt een nieuwe. Er werd ook geadviseerd om het oude modem aan te sluiten (? geen VDSL modem). Het oude modem geeft zelfde status als het nieuwe, wel DSL verbinding ADSL 2+, 15 Mbps, geen verbinding met Online. Ik verwacht het modem uiterlijk donderdag werkend te ontvangen, anders ben ik voornemens mijn abonnement op te zeggen.
    Online.nl
    Geachte,Uw modem is reeds verzonden en zal vermoedelijk morgen bij u arriveren. Dit pakket is aangetekend verzonden en er dient voor getekend te worden.
    Het modem wat wij u sturen is reeds voorzien van de laatste firmware. Wij zien uw bevindingen graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Rjfromsweetlake
    Zoals verwacht was het modem niet de boosdoener. Inmiddels meer dan een week, vele telefoontjes en een monteur verder. Nog altijd geen internet maar wel de constatering dat het verkeerd is aangesloten. Dit had ik vorige week al aangegeven, maar desondanks duurt het nog een week voordat een KPN monteur wordt ingeschakeld. Werkelijk onbegrijpelijk waarom men klanten zo lang van internet verstoken laat.
    Inmiddels is Online schriftelijk in gebreke gesteld maar nog geen reactie hierop.
    Online.nl
    Beste heer Jorissen,Wij hebben begrepen dat KPN op 05-10-2013 om 10:00u een vervolgafspraak met u heeft gemaakt. Onze afdeling klachten neemt tevens zaterdag contact met u op.Met vriendelijke groet,Online.nl | klantenservice
    Beste Servicedesk,
    gisteren heeft een KPN monteur de schakeling in de wijkcentrale gecorrigeerd en heeft bij mij thuis gecontroleerd of alles werkte. In de middag heeft de afdeling Klachten contact opgenomen en zoals gevraagd de gemaakte kosten vergoed. Jammer dat dit 3 weken heeft moeten duren, maar de afhandeling van de klacht is naar tevredenheid.
    Beste heer Jorissen,
    Zou u de afhandeling van uw klacht willen beoordelen en deze sluiten?
    Rjfromsweetlake
    Na tussenkomst van afdeling klachten is het probleem redelijk snel verholpen en zijn de gemaakte kosten vergoed.

Rjfromsweetlake

Ook een klacht indienen over Online.nl?