Opgelost door Online.nl: HD Recorder geeft steeds vaker storingen

Erik Gerrits

In mijn pakket van Online.nl heb ik Internet, telefonie en Digitale Televisie (soort digitenne). Internet en telefonie werken naar behoren; erg weinig problemen mee.

Digitale televisie werkt op zich goed (kwaliteit van beeld is verre van HD, maar dat verwacht ik ook niet) zolang er maar geen harddisk is aangesloten. En die heb je toch echt nodig om iets te kunnen opnemenn of afspelen.

Inmiddels heb ik al 3 recorders gehad, maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem. Ik heb het eigenlijk opgegeven om dit te melden bij Online.nl maar aangezien het nu erg vaak mis gaat, meldt ik me toch op dit platform.

Problemen:
* opgenomen programma's zijn zichtbaar in de opnamelijst, maar zijn 0 kb groot, dus niet af te spelen
* opgenomen programma's zijn de 1e paar minuten zwart, dus beetje 'doorspoelen' en het werkt weer, maar je mist de 1e paar minuten
* opgenomen programma's laten de recorder vastlopen als je wilt beginnen met afspelen (echt alleen stekker uit het stopcontact helpt)

Aangezien het vervangen van de hardware door dezelfde hardware geen oplossing biedt, is een optie om andere (uiteraard nieuwe) hardware in te zetten.

Aangezien ik verder niet ontevreden ben over online.nl hoef ik niet over te stappen, maar als de televisieproblemen niet opgelost kunnen worden, wil ik een oplossing elders gaan zoeken. Daarbij wil ik dan wel geheel overstappen, dus wil ik geen kosten doorbelast krijgen van Online.nl voor het voortijdig opzegggen.

Ik sta open voor voorstellen van Online.nl

Online.nl
    Dossier doorgezet naar de juiste afdeling. Er wordt z.s.m. contact opgenomen
    met vriendelijke groet,
    Online
    Erik Gerrits
    Bedankt voor de reactie. Ik wacht af.....
    Erik Gerrits
    Inmiddels 5 dagen verder. Helaas nog geen reactie gehad....
    Erik Gerrits
    Eergisteren ben ik door Online gebeld. Vriendelijke man heeft nogmaals mijn verhaal aangehoord. De te nemen acties had ik al gedaan, dus was de conclusie dat het eigenlijk niet op te lossen is. Ik hoorde dat ik ook niet de enige ben die dit probleem meld, maar de technische afdeling van Online krijgt het niet nagebootst.
    Er is geen andere hardware beschikbaar en ook geen digitale TV (zoals UPC en Ziggo).
    De vriendelijke man gaat nu nog kijken wat ze kunnen betekenen. Ik hoor nog van ze...
    Online.nl
    Geachte Erik Gerrits,Naar aanleiding van het telefoongesprek hierbij even een korte bevestiging. Online zal de apparatuur vervangen. Deze zal binnenkort bij u worden afgeleverd. Volgende week nemen wij weer even contact met u opMet vriendelijke groet,
    Csl
    Erik Gerrits
    Twee dagen na het bericht van Online heb ik een nieuwe hd-recorder incl. harddisk ontvangen. Aangesloten en het lijkt erop dat dit een iets ander type is, gezien de menu-uiterlijk. Ik ga het de komende tijd volop proberen.
    De oude stuur ik terug naar Online voor onderzoek.
    Online.nl
    Naar aanelding van ons telefoongesprek, wil ik u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de afhandeling te beoordelen.Met Vriendelijke Groet,
    Csl - Online.nl
    Online.nl
    Naar aanelding van ons telefoongesprek, wil ik u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de afhandeling te beoordelen. Met Vriendelijke Groet,
    Csl - Online.nl
    Antwoord Bedrijf, geplaatst 18-02-2014
    Status gewijzigd in: Klacht heropend
    Erik Gerrits
    Online heeft alle moeite gedaan om me te helpen. Daar heb ik dus helemaal geen klachten over.
    Jammergenoeg is het probleem niet opgelost, en kan Online het ook simpelweg niet oplossen. Opzeggen heeft niet zoveel zin, want ik heb nog een contract voor mijn internet tot half 2015. Afkopen is te duur.
    Wellicht komt er snel interactieve tv via internet en werkt dat beter.
    Ik accepteer de afhandeling omdat Online verder niets kan doen. Maar zodra ik kan, stap ik over naar een andere tv provider