Klacht Online.nl: Ik betaal al jaren voor een gratis dienst, die ook nog eens waardeloos blijkt.

Jos A

Online.nl vraagt mij in een mail om voortaan te gaan betalen voor een gratis dienst, terwijl ik voor die dienst al jarenlang maandelijks E. 2,03 betaal. Ik bel hen daarover. Ze kunnen me echter (ondanks de maandelijkse betalingen) niet in hun bestanden vinden. Na heel veel en langdurig zoekwerk word ik uiteindelijk dan toch gevonden. Ik oordeel het vreemd dat men mij niet terugvindt. Hun antwoord: het betreft een oud klantnummer. Ja, dat kan kloppen, want ik ben immers al ongeveer 20 jaar (!) klant. Nog uit hun Vizzavi-tijdperk! Blijkt nu dat ik al jarenlang voor niets betaald heb, omdat de dienst niet naar behoren is verricht. Daarop aangesproken geeft Online.nl op geen enkele wijze thuis. De medewerker overlegt nogmaals met zijn chef, maar de boodschap blijft dezelfde. Het is (dus) mijn probleem. Meteen de dienst maar opgezegd van dit waardeloze bedrijf. De vele klachten over dit bedrijf zijn dan ook begrijpelijk en zetten kennelijk niet aan tot beterschap.

Het beste zou zijn wanneer men de dienst alsnog naar behoren verricht, maar dat zal niet mogelijk zijn, want de door mij in mappen opgeslagen emails zijn door hen (en geen ander) verwijderd. Wat resteert in de mailbox zijn algemene mails (overwegend reclame). Excuses aan een oude betalende klant zou op zijn minst op zijn plaats zijn geweest. Compensatie oordeel ik gelet op hun houding kansloos.

Online.nl
    Beste Jos A, Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad. Wij zullen gaan informeren over de verloren emails en zullen u hiervan op de hoogte houden. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.
    Online.nl
    Beste Jos A, zoals juist telefonisch besproken hebben wij geinformeerd bij onze E-mail specialisten en technische afdeling. Hieruit is gebleken dat de E-mail mappen niet door ons zijn verwijderd. Wij vinden het erg jammer u niet verder te kunnen helpen met dit probleem. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.