Opgelost door Online.nl: Internet doet het niet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 53050
Gebruiker
Marloes987
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Beste meneer/mevrouw,

Sinds 18-02-2014 is mijn internet opgeleverd. Na ongeveer 7 keer de klantenservice te hebben gebeld (wat mij al ruim 10 euro gekost heeft) doet internet het nog steeds niet. Ik heb van de medewerkers bij de klantenservice tegenstijdige informatie ontvangen. Eerst werd mij gezegd dat ik met de blauwe en rode draadjes in de muur aan de slag moest gaan en toen ik later weer belde werd er gezegd dat ik met de zwarte, witte en kopere draden moest werken. Ik heb werkelijk alle mogelijke combinaties geprobeerd en alsnog doet internet het niet. Vorige week heb ik een monteur aangevraagd en ik zou de dag daarna teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd dus ik belde vandaag opnieuw. Het bleek dat mijn aanvraag voor een monteur niet door was gekomen. Weer een week geen internet, en weer betaald voor het telefoongesprek. Ik heb contact opgenomen met mijn verhuurder en die zegt dat er alleen UPC internet mogelijk is op mijn adres (terwijl de adrescheck zei dat het wel kon).

De oplossing

Ik wil van het contract af zodat ik een contract kan afsluiten bij UPC (wat volgens mijn verhuurder de enige mogelijke optie is). Ik koos voor Online omdat veel mensen in mijn omgeving erg tevreden zijn en het natuurlijk goedkoop is. Maar met de kosten voor een monteur en de kosten voor het bellen naar de klantenservice, is het toch niet zo goedkoop. Ik wil zo snel mogelijk van het contract af.

4 reacties

  1. Auteur
    Marloes987
    Datum
    Geachte meneer/mevrouw,Zojuist is bij mij de monteur langsgeweest, een zeer aardige man. Hij vertelde mij dat het probleem niet aan mij ligt en dat het nu voor me opgelost wordt. Ik hoef er dan ook niet voor te betalen. Hij vertelde me dat internet het als het goed is over een paar dagen doet. Het is dus wel mogelijk om internet van Online op mijn adres te hebben. In dat geval is het probleem (en daarmee mijn klacht) opgelost. Met vriendelijke groeten,
    Marloes IJkema
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Marloes987Ik heb uw reactie doorgegeven aan de afdeling die uw ticket in behandeling heeft.Met vriendelijke groet,
    Online.nl
    Csl
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Marloes987,
    Volgens onze gegevens en uw reactie is de klacht opgelost.
    Graag wil ik u verzoeken om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de afhandeling van uw klacht te beoordelen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl.
  4. Auteur
    Marloes987
    Datum
    Ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen. Het enige wat ik wel echt nog vervelend vind is dat ik een rekening heb gekregen van 43 euro, een dag nadat mijn internet het deed. Ik heb dus betaald voor een lange periode dat ik geen internet had (terwijl dit niet aan mij lag).

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marloes987
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen