Opgelost door Online.nl: Internet technisch afgesloten maar administratief niet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 155479
Gebruiker
GertvanWerven
Datum
16 reacties

Details

De klacht

Heb normaal (vanwege een eigen mailserver) 2 internet lijnen 1 van Telfort en 1 van Online. Ben recent van KPN naar Telfort (ook KPN) overgestapt en toen begon de ellende. Op 4/2 viel plots zowel mijn internet als vaste telefonie van Telfort uit. Uiteraard direct contact maar dat duurt nu nog minimaal 1,5 week geeft Telfort aan. Gelukkig had ik mijn online lijn nog echter krijg ik 9/2 van online een melding dat mijn abbonnement is opgezegd door een andere provider. De afsluitdatum is 23/2 werd gemeld. Na herhaaldelijk bellen met Online is mij verzekerd dat de opzegging was stopgezet en dat ik mijn geen zorgen hoefde te maken. Echter 16/2 viel mijn online lijn dus ook weg. Blijkt technisch uitgezet door online :) Bleek dus toch niet zo zeker als gezegd (Heb nu een etentje van een klantendienst medewerker tegoed). Heb nu dus niets meer en wordt van kastje naar muur gestuurd. Monteur zou vandaag komen maar kan dus niets doen.
Gert van Werven

De oplossing

z.s.m. weer internet al is het maar op één van beide lijnen. Werk nu via hotspot van telefoon maar daar kan ik mijn mailserver niet op aansluiten omdat vodafone geen poorten doorlaat.

16 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Wat vervelend dat uw internet nog niet naar behoren werkt.
    Wij hebben voor u een klachtdossier opgemaakt. Er zal binnenkort contact met u worden opgenomen, om uw klacht verder te bespreken en tot een oplossing te komen.

    Met vriendelijke groet,
    Delain van Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u maandag aanstaande opnieuw bellen, om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Delain van Online.nl
  3. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Dank voor de reactie maar dat maakt het niet minder wrang dat ondanks alle pogingen om een dreigende catastrofe te voorkomen nu alsnog mijn beide internet lijnen door administratief geklungel (en dan stel ik het positief) van zowel Telfort als Online afgesloten zijn. Effect geen internet en in de praktijk de bal en de druk mogelijk dadelijk meer dan een maand geen telefoon en internet van Telfort en meerdere weken geen internet van Online. Graag meer dan spoed, Ik heb deze elende niet gevraagd.
  4. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven ,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u op 24 februari opnieuw bellen, om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven ,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u op 26 februari opnieuw bellen, om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  6. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Inmiddels Telfort lijn weer terug maar ... op foutieve aderpaar. Dit is ook de reden dat Online nu niet meer actief is. Vandaag hopelijk voorkomen dat Online de net weer opgeleverde lijn van Telfort weer zou kapen. Zij gaan als het goed is de oorspronkelijke lijn van Telfort (aderpaar 1) nu gebruiken. Aanvraag is nu weer opnieuw ingeschoten op aderpaar 1. Even weer afwachten nu. Heb in ieder geval weer internet sinds gisteren via Telfort.
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven,

    Ik heb u zojuist geprobeerd te bellen, maar helaas niet kunnen bereiken. Ik zal u op een ander moment nogmaals proberen te bereiken.
    Kunt u aangeven op welk dagdeel u beste te bereiken bent? Dan probeer ik u te bellen op het aangegeven dagdeel.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  8. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Mag nu, Was net te laat bij de telefoon.
  9. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven ,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u op 1 maart opnieuw bellen, om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  10. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Inmiddels brand van ONLINE (op de primaire lijn dit keer dus dat lijkt goed gegaan) nu ook het ADSL lampje en zou de verbinding moeten werken ware het niet dat sinds gister middag nu mijn mail account geblokkeerd is en als je dan probeert in te loggen op mijnonline wordt er gezegd dat het account geblokkeerd is. We zijn er bijna maar nog niet helemaal :) .. Als het goed is wordt ik na 13.00 uur weer teruggebeld. Wordt vervolgd...
  11. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven ,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u op 2 maart opnieuw bellen, om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  12. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Ja, Internet van ONLINE werkt ook weer. Het heeft even geduurd maar de laatste slag was dat mijn abbonement opgezegd was. Dit is gelukkig snel verholpen en bleek een admin foutje. Het werkt weer. Allebei de lijnen weer in de lucht maar wel gewisseld van aderpaar :( :(
  13. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven ,

    Allereerst willen wij u bedanken voor uw geduld. Wij hebben zojuist telefonisch uw klacht besproken.
    Zoals afgesproken zullen wij u op 4 maart opnieuw bellen, om uw klacht verder te behandelen.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  14. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Dank, inmiddels werkt het weer. A.s. vrijdag bespreken we de compensatie.

  15. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste GertvanWerven,

    Vandaag hebben wij opnieuw contact gehad en volgens onze gegevens is uw klacht naar tevredenheid afgehandeld. Ik heb daarom de status van de klacht aangepast op Klachtenkompas.
    Ik wil u vragen dit te bevestigen, zodat de klacht afgesloten kan worden.

    Graag wil ik u vragen om bij het sluiten van de klacht ook de afhandeling te beoordelen. Bedankt!

    Als u in de toekomst nog vragen heeft, dan kunt u ons altijd bereiken via 0900-9515 of op Facebook en Twitter.

    Met vriendelijke groet,
    Natasja van Online.nl
  16. Auteur
    GertvanWerven
    Datum
    Inmiddels ook met ONLINE de compensatie geregeld. Gaat zeker niet om het geld maar hoop wel dat een organisatie hier iets van leert.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
GertvanWerven
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen