Opgelost door Online.nl: Internetsnelheid is meer dan gehalveerd!

rikben

Al jarenlang wonen wij in een prachtig huisje in het buitengebied, op een paar honderd meter van de bebouwde kom. Vaak komen dit soort plekjes met een nadeel, bij ons is dit dus het internet. Jarenlang hebben wij een verbinding gehad van +- 10 Mbit/s, wat erg langzaam is maar wel functioneel.

Een paar maanden geleden zijn wij overgestapt naar Online. De overstap zelf ging niet vlekkeloos, zowel het internet, als de telefoon werden niet goed overgesloten.

Vlak na het overstappen, verslechterde onze internetsnelheid dramatisch. De maximale snelheid die we op dit moment kunnen halen is slechts 4 Mbit/s!!!!!!!!!!! Deze snelheid is werkelijk onacceptabel! Ik verwacht niet dat het probleem bij ons ligt, aangezien ook de buren dezelfde klachten ervaren. Regelmatig lijkt het alsof er geen enkele internetverbinding aanwezig is! Vaak is de verbinding zo slecht dat zelfs telefoongesprekken met de vaste lijn niet fatsoenlijk gevoerd kunnen worden.

Ik zou graag zien dat er voor een gepaste oplossing wordt gezorgd. In mijn ogen zou de beste oplossing zijn dat er een nieuwe wijkkast geplaatst wordt. De huidige wijkkast waar wij op aangesloten zijn, ligt ongeveer 1,5 dorp verderop.

Mocht dit absoluut niet mogelijk zijn, hoor ik graag van Online wat zij hier aan willen doen. In elk geval zou ik graag horen wat überhaupt de oorzaak van deze afname is.

Beste meneer/mevrouw Oudega,

Bedankt voor het melden van uw klacht. We kunnen ons heel erg goed voorstellen dat dit een vervelende situatie is. Wij gaan gelijk voor u uitzoeken wat er precies aan de hand is. Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet, Klantenservice Online.nl
    Beste meneer/mevrouw Oudega,

Onlangs heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen, En de situatie samen met u besproken. Na de komst van de monteur zal uw contactpersoon nogmaals contact met u opnemen.

Beste meneer Oudega,

Zojuist heeft uw contactpersoon contact met u opgenomen en hebben wij de afspraak van de monteur besproken. Zoals afgesproken zal uw contactpersoon deze week nogmaals contact met u opnemen.

Heden heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen,
    helaas zonder succes.
    Wij zullen het op een later moment nogmaals proberen.
    Let op! Wij bellen met een afgeschermd nummer.

Beste meneer/mevrouw Oudega,

Onlangs heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen, En de situatie samen met u besproken. Zoals afgesproken zal uw contactpersoon volgende week nogmaals contact met u opnemen.

Heden heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen,
    helaas zonder succes.
    Wij zullen het op een later moment nogmaals proberen.
    Let op! Wij bellen met een afgeschermd nummer.

Beste meneer Oudega,

Heden heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen, en
    een oplossing aangedragen voor uw klacht. Uw contract zal uit coulance beëindigd worden per 31-08-2016. De bevestiging van de gemaakte afspraken zijn tevens per email bevestigd. Graag willen wij u vragen om uw klacht op het klachtenkompas te sluiten en de afhandeling te beoordelen.

rikben
    In de looptijd van de klacht zijn er drie monteurs geweest om de klacht te behandelen. De monteurs waren echter niet in staat om de huidige verbinding te verbeteren.

De omgang van Online met de klacht was super, steeds vriendelijk te woord gestaan. Als coulance wordt het contract eerder ontbonden, waarna we naar alternatieven kunnen kijken.

rikben

Ook een klacht indienen over Online.nl?