Klacht Online.nl: IP-adres op blacklist, verkeerde doorverwijzing Klantenservice, geen oplossing

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 104040
Gebruiker
Pieter
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik kan niet e-mailen, Mijn hostingsbedrijf heeft geconstateerd dat de oorzaak hiervan is dat mijn IP-adres op een blacklist staat. Oplossingen als modem herstarten helpt niets.
Ik heb Online klantenservice verzocht dit op te lossen. Na 16 minuten aan de telefoon ben ik doorverwezen naar Guidion Computer. Door Guidion ben ik doorverwezen naar de Technische helpdesk (80 ct per minuut). De helpdesk kon mij niet helpen en verwees mij naar Online Klantenservice.
Opnieuw belde ik met de Klantenservice, die zei dat ze het probleem NIET konden oplossen. Na enig aandringen kreeg ik de toezegging dat ik over 3 à 5 dagen wordt teruggebeld. Ik vroeg bij wie ik een klacht kon indienen en zij verwees mij naar helpdesk@euronet.nl. Euronet antwoordde dat ze mij niet kunnen helpen omdat ik geen klant ben van Euronet en verwees mij terug naar de klantenservice van Online!

De oplossing

Ik ben inmiddels direct van provider gewisseld. Ik kan niet langer dan een dag zonder e-mail, ik heb dit zowel zakelijk als privé continu nodig.
Mijn abonnement met Online loopt nog tot 23 mei.
Ik verzoek Online mij het resterende abonnementsgeld (twee maanden à €9,95 plus de gesprekskosten naar de klantenservice) te compenseren.

5 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Pieter,Wij hebben vandaag telefonisch uw klacht besproken. Mocht u nog overige vragen hebben verzoeken wij u contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Pieter
    Datum
    Online Klantenservice komt met geen enkele oplossing en legt het probleem volledig bij mij. Ze staat op het standpunt dat ik zelf de oorzaak ben dat het IP-adres op een blacklist staat.
    Ze stelt vervolgens dat Online het probleem met het IP-adres niet kan oplossen. De klantenservice gaat volledig voorbij aan de kern van mijn klacht, namelijk dat ik door de klantenservice steeds verkeerd ben verwezen en dat mijn klacht ontkend werd. Vervolgens biedt Online geen enkele oplossing of voorstel.
  3. Auteur
    Pieter
    Datum
    Het telefoongesprek met Online is tot mijn spijt geëscaleerd. Ik heb het gesprek als steeds frustrerender ervaren, onder andere doordat ik steeds onderbroken werd. De klantenservice bleef alleen herhalen dat ze niet verantwoordelijk waren, gaf geen enkel advies. En herhaalde 3 x dat ik al het abonnementsgeld moet blijven betalen. Ik stel voor deze zaak te beëindigen met een compromis, bijvoorbeeld dat ik de resterende abonnementstijd afkoop met de helft van het daarvoor verschuldigde bedrag.
  4. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Pieter,Excuses voor de verwarring. De problemen zijn lokaal gelokaliseerd cq bij derde partijen, iets waar wij ook geen invloed op hebben. Wij kunnen u dus ook niet verder helpen. De oplossing ligt elders en wij verzoeken bij de betreffende partij een klacht in te dienen.Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  5. Auteur
    Pieter
    Datum
    Online reageert niet op mijn klacht dat de klantenservice geen enkele service biedt en mij alleen maar verkeerd doorstuurt.
    Legt het probleem geheel buiten zichzelf, terwijl dat verholpen had kunnen worden als de mensen bij de klantenservice verstand van zaken hadden. Ik ben op geen enkel moment serieus genomen door online.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pieter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen