Klacht Online.nl: Loyale klanten worden als oud vuil behandeld

Klachtnummer
# 117094
Gebruiker
K.L.
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na 7 loyale jaren bij Online.nl bedenk ik mij dat ik sneller internet nodig heb.

Momenteel heb ik 30mb/s (welke max 14mb/s) haalbaar is.
Na gekeken op de website welke internet pakket mogelijk zijn voor mijn huisadres wil ik mijn internet versnellen naar de 50mb/s standaard internet.

Klantenservice gebeld en kreeg Dhr. Maurik aan de lijn.
Dus netjes uitgelegd dat ik naar 50mb/s wil verhogen. Helaas was dat niet mogelijk, omdat die snelheid niet haalbaar was op mijn adres.

Ik legde Dhr. Maurik uit dat ik de website online.nl, wanneer ik mijn postcode en huisnummer invoer toch op de 50mb/s pakket uitkom. Helaas kreeg ik te horen dat het alleen geld voor "nieuwe" klanten, want die worden dan overgezet naar een nieuwe netwerk.

Met de vraag of ik of ik naar de nieuwe netwerk mag, werd dat geweigerd en pas als ik opnieuw klant wordt na een jaar, kan ik profiteren van de nieuwe internet.

Ontevreden, mailde ik de klantenservice erover. Helaas na een week, geen reactie.

De oplossing

Naar de nieuwe netwerk geplaatst worden en abbonnement verhogen naar 50mb/s zoals aangeboden via www.online.nl/internet.

Klantnummber; W1979116

4 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste K.L.,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte K.L,
    Wij hebben gisteren telefonisch contact gehad met elkaar en zijn tot een oplossing gekomen.
    We verzoeken u vriendelijk om de klacht op klachtenkompas te sluiten en te beoordelen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (JP)
  3. Auteur
    K.L.
    Datum
    Beste Online,

    Na telefonische contact met u gehad te hebben, had ik meteen uw klantenservice gebeld. Na een uitleg van mij hebben zij mij als nieuwe klant gemaakt. Tot op heden wacht ik nog op de overzetting. Momenteel zie ik dat er weer 25 euro is afgeschreven en mijn oude klant account nog niet veranderd is naar de nieuwe. Daarnaast heb ik geen verdere update meer ontvangen op een email na, dat ik een nieuwe klant ben geworden.

    Kunt u voor mij nagaan hoelang de overstap kan duren?
  4. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw K.L.,

    Bedankt voor uw bericht. Wij hebben u inmiddels een mail met de gevraagde informatie toegestuurd. Mocht u overige vragen hebben verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwd, willen wij u vriendelijk verzoeken de klacht te beoordelen en sluiten.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen