Klacht Online.nl: Meerdere klachten, lees! zeer ontevreden

Jaap gaat Offline.

niets dan problemen bij Online.nl hieronder een opsomming:

- Eerste week geen internet door gepruts, uiteindelijke 2 monteurs op bezoek.
- Start datum verzetten zij zelf naar een paar dagen eerder en brengen dat in rekening, of je modem nou online is of niet.
- Tussentijds worden klachten bijna niet in behandeling genomen, 1 maal de opmerking geplaatst om kostenloos van elkaar af te komen, daar kwam wel direct reactie op dat dat niet de bedoeling is.
- Diensten aangeboden op de tv ontvanger werken niet tot slecht, blokkerig beeld en opnames stoppen te vroeg.
- tv ontvanger loopt vaak vast.
-Online is een handpop van Talpa, zodra Talpa besluit dat er niet meer mag worden vooruitgespoeld voert online dit zonder blikken of blozen door.
- Het opnemen is een wassen neus, dit blijkt een online dienst te zijn waardoor je de bestanden niet lokaal hebt, dit houd in, geen internet, geen programma's terug kijken.
(lichtpuntje) Door de prijswijziging uiteindelijk toch kunnen opzeggen.
- Word er toch nog een factuur van 45 euro door je slokdarm geduwd.
- over eerdergenoemde factuur zit ik op het moment van typen te bellen met online, 30 minuten in de wacht.
- de beloofde retour-doos wordt niet opgestuurd, ik vermoed dat ze straks ook nog proberen een factuur te sturen voor de appparatuur

Krijg je zaken eens op orde online, zo behandel je klanten niet. De klantenservice is bijzonder onprofessioneel en niet gericht om met oplossingen te komen.
wikkel aub mijn abbonement netjes af en we zien elkaar nooit meer!
Korter!
- Mijn 45 euro terug van juli.
- retourdoos opsturen.

MAND!
Beloofde email nooit gehad en geld nog steeds niet terug gekregen.

Jaap gaat Offline.
    Allereerst jammer dat u een privé reactie stuurt i.p.v. zichtbaar voor iedereen. Maar, regel ik:

---------------------------------
    Beste heer of mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Online.nl heeft uw klacht in goede orde ontvangen.

Zoals eerder besproken en aangegeven op 17-06-2019, word uw abonnement i.v.m het nieuwe prijswijziging (wat ingaat per 01-07-2019) opgezegd op 01-07-2019. Dit betekend ook dat er geen slotnota tot eind van uw contract berekend word.

Verder zult u na de opzegging een retour doos ontvangen om de hardware van Online.nl terug te sturen. Ook zal het teveel geïncasseerde bedrag na opzegging gecrediteerd worden. Zodra de hardware van Online.nl is ontvangen en bevestigd is door Online.nl, dan zal het creditatie bedrag in 6 t/m 8 weken tijd overgemaakt worden op het bij ons bekende rekeningnummer.

We gaan ervan uit u voldoende geïnformeerd te hebben, onze excuses voor het ongemak.

---------------------------

Tijdens het gesprek van 17-6 is er inderdaad verteld dat er geen eindrekening zou zijn, daarom Verbaasd het mij dat ik nu €45 heb moeten betalen. Er is in een telefoongesprek met 1 van u collega's duidelijk geworden dat dat weer retour komt zodra de apparatuur terug is gestuurd. Mijns inziens een soort van borg? Dat had 17-6 natuurlijk wel even besproken kunnen worden dat er nog wel een maand betaald moet worden maar dat dat terugkomt. Dat terzijde,
    Tijdens het gesprek van 17-6 is er ook aangegeven dat de retour-doos z.s.m. binnen zal komen, in een gesprek van vandaag is er verteld dat deze doos automatisch wordt verzonden door uw systeem? Al deze afwijkende opmerkingen hebben ertoe geleid dat deze klachten tot stand komen.

Aangezien u niet ingaat op de andere klachten kunnen we (ik) constateren dat deze bekend zijn bij online en geen individueel probleem betreft.
    Jaap gaat Offline.
    Het toppers, daar ben ik weer, blijven jullie nou aan de gang? Vandaag mocht ik deze onzin weer van jullie ontvangen:

Beëindigen van uw abonnement bij Online.nl

Beste J XXXXXXXXXXXX,

Wij hebben van uw nieuwe internetaanbieder bericht ontvangen waaruit blijkt dat u per 10-07-2019 wilt overstappen.
    Uw internetverbinding wordt niet direct afgesloten. Wij stoppen uw abonnement pas op het moment dat wij bericht van uw nieuwe aanbieder krijgen dat uw nieuwe diensten zijn opgeleverd.

Uw huidige contract loopt tot 31-12-2019. Vindt de overstap voor het einde van de contractduur plaats, dan zullen wij de abonnementskosten voor de resterende periode in rekening brengen.

Nadat de overstap is afgerond, ontvangt u van ons een bevestiging en zal het resterende abonnementsgeld in de maand na de overstap naar uw nieuwe internetaanbieder van uw rekening worden afgeschreven. Wilt u naar aanleiding van de bovenstaande informatie afzien van uw overstap? Neem dan contact op met uw nieuwe internetaanbieder, zodat zij eventueel de overstap kunnen uitstellen.
    ----------------------------

Zorgen jullie er zelf even voor dat dit rechtgezet wordt? Mij contract loopt tot 1-7-2019.
    Elke euro die teveel afgeschreven zal zonder overleg teruggeboekt worden.

Overigens: NOG STEEDS GEEN RETOUR-DOOS!

Jaap gaat Offline.
    Er is nog steeds geen teken van een retourdoos, wanneer mag ik nou eindelijk dit hoofdstuk afsluiten? Geef even aan wanneer die doos verstuurd wordt. Ik ben het zat om nog met die rommel van jullie in huis te zitten!
    Reactie online (wederom privé):

8 juli
    Beste heer of mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

We zien in dat er op 04-07-2019 een retour doos is uitgestuurd naar uw adres, u zult de retour doos zo snel mogelijk ontvangen.
    We gaan ervan uit u voldoende geïnformeerd te hebben.

------------------------------------

WAAR BLIJFT DIE DOOS!!!!!

Hoe moeilijk kan het zijn online!

Jaap gaat Offline.
    Zo ziet een doos er ongeveer uit:

doosdoos
    o o
    o o
    soodsood
    Weer privé:

Beste Heer,

We kunnen zien dat de retoursdozen zijn verzonden. Om deze reden willen we u vragen hierop te reageren en de klacht te sluiten.

We gaan ervan uit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

met vriendelijke groet,
    -------------------------------------------------------

Wat een reactie weer zeg...ik sluit deze klacht pas als ik mijn €45 van maand juli terug heb gekregen, volgens je collega is dat na het retourneren van de apparatuur.

Daarover gesproken:

De doos is gisteren (13 juli) aangekomen bij mij. De begeleidende brief daarbij is gedateerd van 4 juli. Het verzoek is de apparatuur binnen 14 dagen te retourneren, dat is dus de 18e! Als ik niet in de gelegenheid zou zijn geweest om het pakket dus binnen 3 dagen (weekend zit ertussen) in te pakken in dat prul wat jullie hebben opgestuurd, zou ik nog te laat zijn ook!

Mochten jullie nog een tip willen:

Stuur geen retourdoos meer op maar laat mensen zelf de apparatuur in een doos doen (met een maximale afmeting die jullie zelf bepalen) en opsturen, hiermee spaar je het milieu met de doos, het plastic wat eromheen zat, de geprinte begeleidende brief en de sticker. Financieel gezien bespaar je de verzend kosten van de doos, het fabriceren van de doos met toebehoren en het scheelt een hoop tijd.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik dit pas sluit als alles rond is en ik vind dat de andere mensen dit best mogen lezen aangezien er een hoop is misgegaan met mijn abonnement.
    Reactie online:

Beste Heer/mevrouw,

Bedankt voor uw melding en tip, zoals u aangeeft wachten we uw terugkoppeling af voor het terugsturen van de hardware.

Online.nl zal na de ontvangst van de hardware het nodige gelijk verwerken en doorvoeren.

met vriendelijke groet,

---------------------------------------------

16-7-2019 is het pakket met modem en toebehoren bij jullie aangekomen, we zitten nu op de 22e en en kan niet een bericht gestuurd worden dat het binnen is bij jullie?

Wanneer krijg ik mijn €45 terug?
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over Online.nl?