Klacht Online.nl: Mijn telefoonverbinding werkt niet goed en men weigert het op te lossen

Hillie-Online

Sinds de brand in mijn woning, eind mei vorig jaar merk ik dat mijn telefoonverbinding niet meer goed werkt. Als mensen mij bellen, gaat de telefoon gewoon over maar ik kan hem thuis niet horen overgaan en daardoor dus niet opnemen. Deze klacht werd mij steeds gemeld, alsof ik nooit thuis zou zijn maar dat klopt dus niet. Ik heb hierover met Online gebeld en hen gevraagd dit op te lossen. Maar iedere keer word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moest het zelf oplossen omdat het probleem zit na mijn Israpunt. Ellenlange discussies over de plaats waar mijn telefoon het huis binnen zou komen. Iedere keer heb ik aangegeven dat ik dan wel de kosten wilde betalen en het zou kunnen verhalen op de brandverzekering maar dat zij het dan voor mij op moesten lossen. KPN weigerde een afspraak met een monteur te maken omdat die alleen door je eigen provider gemaakt kan worden. Maar Online weigert tot op de dag van vandaag om een afspraak hiervoor te maken. Ik kan dus helemaal niets doen.

Ik wil een restitutie van de abonnementskosten voor het gedeelte telefoon vanaf juni 2013 en een omzetting van het abonnement in TV en internet zodat ik voor de komende maanden niet meer hoef te betalen voor het telefoongedeelte. Uiteindelijk zal ik het abonnement stopzetten als ik zelf een goed vervangend abonnement heb gevonden.

Tenzij zij alsnog een KPNmonteur sturen om het probleem voor mij op te lossen. Het ligt niet aan de telefoon of het modem want die zijn inmiddels al vervangen.

Online.nl
    Geachte Hillie-Online,Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Uw klacht is in behandeling en doorgezet naar een behandelaar.
    Een van onze medewerkers zal op korte termijn contact met u opnemen over uw klacht.Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl
    Hillie-Online
    Tot op heden heb ik opnieuw geen enkele reactie van u mogen vernemen
    Beste Hillie-Online,
    Naar aanleiding van uw klacht en het doorzoeken van uw historie aangaande uw problematiek kan ik u het volgende meedelen.
    Vanuit diverse testen is gebleken dat de problemen welke u op locatie ondervind zich niet in het Online domein bevinden.
    U heeft meerdere malen aangegeven dat de problemen na brandschade zijn ontstaan. De verwachting is dan ook dat de binnengeleiding of het isra punt schade heeft opgelopen tijdens deze brand. Helaas is het niet mogelijk om hiervoor een KPN monteur of een Baas monteur aan te sturen. Reden hiervoor is dat reparatie aan de binnengeleiding niet in de verantwoordelijkheid ligt van beide monteurs.
    Wel zou u contact kunnen opnemen met een installatiebedrijf welke uw aansluitingen in de meterkast kan nagaan en indien nodig vervangen. De kosten voor het installatiebedrijf kunt u trachten te verhalen bij uw verzekeraar.
    Gezien het feit dat de problemen niet in het Online domein zitten kan ik geen vergoeding uitkeren voor de periode dat uw telefonie niet werkende is gebleken. Wel wil ik u meegeven dat indien het probleem met de binnengeleiding niet geheel is opgelost u bij een andere provider welke gebruik maakt van deze aansluitingen de kans zeer groot is op herhaling.
    Het spijt mij u niet beter te kunnen berichten.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
    Hillie-Online
    Helaas herhaalt Online wat jullie al die tijd al gezegd hebben. Er wordt dus simpelweg geen oplossing geboden. Jammer ik weer opnieuw achter het net moet vissen.
    Beste Hillie-Online,
    Naar aanleiding van ons telefonisch contact zijn er een aantal punten besproken om uit te voeren om na te gaan waar het probleem zich in kan zitten en of het probleem op korte termijn kan worden verholpen of kan worden verbeterd. Hierin is besloten om uw binnengeleiding aan te laten passen en een ander type toestel op de verbinding te proberen.
    Op dit moment heeft u een ander toestel op de verbinding geplaatst welke tot op dit moment de indruk wekt dat het probleem zich minder voordoet. Vanaf volgende week maandag zou iemand bij u de binnengeleiding nagaan.
    Naar aanleiding van deze gegevens houden we de klacht in behandeling staan zodat er tijd is om te testen of het probleem is opgelost. Uiteraard zal ik over een aantal dagen opnieuw met u contact opnemen om na te gaan of het probleem is opgelost of is verbeterd.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
    Hillie-Online
    Het lijkt er op dat Online nog enige ruimte biedt om het probleem definitief op te lossen, vooralsnog is het nog niet afgehandeld en kan ik pas tevreden zijn als Online een goede definitieve oplossing heeft geboden.

Hillie-Online

Ook een klacht indienen over Online.nl?