Klacht Online.nl: na 3 weken nog geen internet mogelijk

J. Vermunt

Ik heb al 3 weken geen internet en kan niet whatsappen. Op het scherm verschijnt de mededeling dat ik een sterk signaal heb.. Dit heb ik een aantal keren aan Online medegedeeld. MAAR:Online reageert niet adequaat. Bericht inspreken kon zelfs niet, want mijn klantnummer was onbekend... Vorige week kreeg ik bericht dat in november vorig jaar het klantnummer was gewijzigd. Heb hiervan echter nimmer iets vernomen. Mijn abonnement liep af op 31 juli. Heb geen enkele aanbieding mogen ontvangen. Ook niet na een week als ik erom gevraagd had... MAAR: Online boekt wel al meteen het maandbedrag over augustus af, terwijl ik al wekenlang geen gebruik kan maken van hetgeen waarvoor ik betaal. Een creditnota sturen over de 2 weken van juli was lastig...
Ik heb op eigen kosten (!) snel(ler) een deskundige monteur laten komen uit mijn woonplaats en die constateerde al vrij snel dat de problemen niet aan mij te wijten waren, maar dat de oorzaak puur en alleen lag bij Online.nl. Ik heb een kennis dit rapport laten scannen en op laten sturen via haar pc.... Tot op heden zonder resultaat, want geen reactie. Als men mij belt dan al eens vraagt men steeds meerdere malen om al hetgeen ik al lang en breed heb medegedeeld met als gevolg dat er niets verandert. Hierbij liepen de emoties hoog op! Bijlagen in jpg worden ook al niet geaccepteerd, maar waarom?...
Ik constateer weinig inlevingsvermogen bij de medewerkers en het is heel irritant om langdurige telefoongesprekken te voeren op mijn eigen kosten, terwijl Online het probleem veroorzaakt. Ze maken zich ermee van af door het sturen van wat stenciltjes...Daarom van pure ellende gisteren uiteindelijk maar via een contactformulier op de pc van mijn baas mijn abonnement opgezegd. Ik hoop dat Online zo sportief zal zijn om mij een redelijke vergoeding te verlenen.
Ik was 4 jaar klant en herinner me nog dat ik bij aanvang ook grote problemen had met het modem. Dat was een modem dat door anderen was teruggestuurd omdat dit niet werkte... Ik heb het dus echt helemaal gehad met Online.nl en stap uiterlijk volgende week over naar een provider dichter bij huis die wel snel een goede service geeft.

J. Vermunt

Ik schrok gisteren toen ik eindelijk een telefonische reactie (met excuses) kreeg van Online.nl.
    Mijnheer gaf ruiterlijk toe dat er iets grondig mis was gegaan met de verbinding (geheel buiten mijn schuld om!) en bood inderdaad aan om mij 2 maanden abonnementsbijdrage terug te betalen. Dat is natuurlijk goed, maar ik vind het uitermate merkwaardig dat ik de gemaakte onkosten (monteur en telefoonkosten via ander toestel) niet vergoed krijg, omdat dit in de kleine lettertjes van de voorwaarden schijnt te staan. Als ik die onafhankelijke monteur niet had ingeschakeld was er waarschijnlijk nu nog niets gebeurd. Dat mijn klacht uiteindelijk op deze site is terechtgekomen is natuurlijk ook een goede zet gebleken! Ik vind het toch frustrerend dat degene die de klacht heeft voor een gedeelte zelf moet opdraaien voor de schade.
    Bij thuiskomst vernam ik tot overmaat van ramp ook nog eens dat Online.nl mij vandaag (woensdag 9 augustus) helemaal afsluit, terwijl vrijdag pas de nieuwe provider het modem komt aansluiten. Ook hier is er sprake van gebrekkige communicatie. Ik heb hierdoor niet eens de kans om mijn oude mails met foto's etc. over te zetten. Straks ben ik mogelijk alles kwijt?
    Ik ben nu 4 jaar klant geweest bij Online en daar is - zoals u hierboven heeft kunnen lezen - door hun toedoen een zéér abrupt einde aan gekomen. Als klant moet je blijkbaar alles maar slikken en valt er weinig tegen te beginnen...
    Ik vind NATUURLIJK dat ik vanzelfsprekend ook die onkosten vergoed had moeten krijgen. Dat was wel zo netjes geweest na wekenlang ellende!

J. Vermunt
alle onkosten vergoeden a.u.b.

Ook een klacht indienen over Online.nl?