Opgelost door Online.nl: Na Opzegging Blijven Betalen en Boete

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 35280
Gebruiker
ewoutdv
Datum
13 reacties

Details

De klacht

Beste Online,
na vele jaren van fijne internet service, hebben wij Nov 2012 gebeld met klantenservice om onze verhuizing naar Maleisië door te geven. We moesten de uitschrijving uit het GBA opsturen, waarna de opzegging met terugwerkende kracht zou worden verwerkt en verrekend. 31 Dec 2012 verlieten wij Nederland.
De uitschrijving is in Jan opgestuurd, per post. De incasso bleef echter doorlopen. Tijdens een telefonisch gesprek op 26 Aug 2013 werd mij verteld dat ik 1 maand opzegtermijn heb en dat ze niets voor mij konden betekenen. Toen heb ik de betalingen van Aug en Sep 2013 gestorneerd.
Als reactie heb ik een brief + GBA bewijs naar u opgestuurd: Postb 16156 in Den Haag. Hier heb ik nog geen reactie op ontvangen. Wel heb ik een email ontvangen dat ik een betalingsachterstand heb en een boete krijg van 20 euro als ik niet betaal. Hoe kunnen wij dit probleem oplossen?

De oplossing

Dat wij het geld dat van onze rekening is afgehaald in 2013 weer teruggestort krijgen. Wij hebben nl geen gebruik gemaakt van deze dienst (wschl is dit probleem puur ontstaan omdat onze post niet bij jullie is aangekomen). Het gaat om een bedrag van 163,73 euro. Wij zouden ontzettend blij zijn als jullie dit voor ons kunnen regelen.
We willen het eventueel wel mondeling toelichten, alleen kunnen we jullie niet telefonisch en via email bereiken. We zien uw reactie tegemoet.

13 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste heer de Vries,
    Helaas is uw brief met daarbij uw uitschrijving GBA bij ons niet ontvangen. Hierop hebben wij per vandaag uw abonnement beëindigd. Indien u nogmaals uw brief en een kopie van de uitschrijving uit het GBA naar ons kunt verzenden, dan kunnen we nagaan of een creditering kan worden uitgevoerd.
    Het adres waar u deze gegevens naar toe kunt sturen is
    Online 3rd Line
    Antwoordnummer 17204
    2501 VH Den Haag
    Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
  2. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Beste Online.nl,
    hartelijk dank voor uw (snelle) reactie. Wij sturen u de brief en een kopie van de uitschrijving uit het GBA naar het door u gegeven adres. We zien uit naar uw reactie.
    met vriendelijke groet,
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste heer de Vries,
    We hebben in afwachting van uw brief reeds de vergoeding ingevoerd van €202,71. Nadat uw brief is ontvangen zal dit bedrag minus openstaande kosten aan u te uitbetaald worden.
    Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
  4. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Beste Online.nl,
    Dank voor uw snelle actie en reactie. Wij hebben vandaag actie ondernomen en verwachten dat u binnen een paar dagen onze brief met alle gegevens zult ontvangen.
    We horen het graag u het heeft ontvangen.
    met vriendelijke groet,
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste heer de Vries,
    We hebben uw brief helaas nog niet ontvangen. Wel kan ik u mededelen dat uw te ontvangen bedrag €141,13 is. Dit bedrag zal binnen 2 weken op uw rekening te vinden zijn.
    Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
  6. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Hallo,
    Ik begrijp dat jullie de brief nog niet ontvangen hebben. Zouden we deze dan digitaal in kunnen sturen aangezien we alles ingescand hebben? Mogelijk maakt dit alles wat makkelijker.
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste heer de Vries,
    U hoeft geen extra moeite ervoor te doen. We gaan er van uit dat uw klacht is afgehandeld?
    Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
  8. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Beste Online.nl,
    dank voor uw snelle reactie (ons instabiele internet laat dat helaas niet toe).
    Ik kom drie bedragen tegen: in uw email van 25 september 2013 spreekt u over een bedrag retourneren van 202.71 euro. Nu spreekt u over 141.13 euro, toch is het bedrag dat volgens ons het correcte bedrag is (jan t/m juli): 163.73 euro.
    Het lijkt mij helemaal correct afgehandeld als dit bedrag is overgemaakt.
    met vriendelijke groet, de Vries
  9. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste heer de Vries,
    Het te vergoeden bedrag was €202,71. Daar de laatste rekeningen niet van uw conto is afgeschreven stond er nog een bedrag open van €70,17. Deze is van het te vergoeden bedrag afgetrokken en bij de beëindiging is een automatisch verrekening van €8,57 ontstaan. Dit is de reden dat u een uit te betalen bedrag van €141,13 overhoud.
    Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
  10. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Hallo Online.nl,
    akkoord.
    Zodra we het ontvangen hebben op onze rekening, zetten we het op 'afgehandeld'.
    bv dank, de Vries
  11. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste heer de Vries,
    We gaan hiermee akkoord. Naar verwachting kunt u binnen 2 weken het bedrag tegemoet zien.
    Met vriendelijke groet,
    Online.nl Klantenservice
  12. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Beste Online.nl, dank voor het overmaken van het bedrag. We hebben het ontvangen.
    Hiermee sluiten wet het af.
  13. Auteur
    ewoutdv
    Datum
    Ben blij dat het goed is afgehandeld.
    Dank hiervoor.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ewoutdv
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen