Klacht Online.nl: Na telefonische bestelling wacht Online met bevestigen en leveren tot na het verstrijken van de 7 dagen bedenktijd.

J.F. Rijnders

Op 23 april bestelde ik telefonisch digitale TV. Op 11 mei ontvang ik een bevestiging van m'n bestelling. Op 15 mei ontvang ik de decoder. Op 16 mei constateer ik dat ik de verkeerde decoder heb. Ik bel op om m'n abonnement uit te breiden naar TV digitaal met digitale videorecorder. Dan kon niet, want op 1 mei was m'n abonnement onherroepelijk geworden. Ik heb aangevoerd dat dat niet logisch is, want hoe kan ik dat nou constateren als ik nog niks ontvangen heb. Ik heb ook aangevoerd dat, als ik al een keuzemogelijkheid had bij het telefonische bestellen, dat ik het dan raar vindt dat mij die keuze niet geboden is; dat er vanuit wordt gegaan dat ik vast wel zal willen wat zij denken dat ik zal willen. Online gaat verder niet in op m'n argumenten, ze bieden aanvankelijk alleen aan dat ik die recorder kan kopen voor 200 euro, later nog voor 100 euro, maar daar heb ik geen belangstelling meer voor. Online blijft zeggen dat m'n abonnement op 1 mei onherroepelijk geworden is, nl 7 werkdagen na 23 april. Dat klopt al niet, want 7 werkdagen na 23 april is 3 mei. Ik ben van mening dat de 7 dagen pas kunnen ingaan nadat ik de bevestiging heb ontvangen, nl op 11 mei. De bedenktijd eindigt dan op 23 mei. Ik belde op 18 mei, dus binnen die termijn. In het weekend daarna, dus op 19 of op 20 mei, heb ik m'n abonnement via de website van Online geannullerd. Op 21 mei ontvang ik het antwoord van Online, nl dat dat niet mogelijk is. Ik ben het daar dus niet mee eens.

Online.nl
    Beste heer/mevrouw Rijnders,Wij hebben uw klacht in behandeling genomen. Wij hopen op korte termijn contact met u op te nemen.Met vriendelijke groet,
    Online
    J.F. Rijnders
    Heel graag, ik wacht 't af.
    Online.nl
    Beste heer/mevrouw Rijnders,Wij bieden u onze welgemeende excuses aan dat de communicatie omtrent uw verlenging niet duidelijk is geweest. Naar aanleiding van het telefonisch contact op 18 juni 2012, hebben wij uw Digitale Televisie abonnement beëindigd. Tevens vergoeden wij de abonnementskosten van dit product over de periode dat het actief is geweest. Wij passen uw abonnement aan naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Wij vertrouwen erop dat hiermee uw klacht naar tevredenheid is opgelost.Met vriendelijke groet,
    Online
    J.F. Rijnders
    Zoals al telefonisch besproken is 't hiermee opgelost. Ik ben er blij mee.

Ook een klacht indienen over Online.nl?