Klacht Online.nl: Na telefonische bestelling wacht Online met bevestigen en leveren tot na het verstrijken van de 7 dagen bedenktijd.
Details
De klacht
Op 23 april bestelde ik telefonisch digitale TV. Op 11 mei ontvang ik een bevestiging van m'n bestelling. Op 15 mei ontvang ik de decoder. Op 16 mei constateer ik dat ik de verkeerde decoder heb. Ik bel op om m'n abonnement uit te breiden naar TV digitaal met digitale videorecorder. Dan kon niet, want op 1 mei was m'n abonnement onherroepelijk geworden. Ik heb aangevoerd dat dat niet logisch is, want hoe kan ik dat nou constateren als ik nog niks ontvangen heb. Ik heb ook aangevoerd dat, als ik al een keuzemogelijkheid had bij het telefonische bestellen, dat ik het dan raar vindt dat mij die keuze niet geboden is; dat er vanuit wordt gegaan dat ik vast wel zal willen wat zij denken dat ik zal willen. Online gaat verder niet in op m'n argumenten, ze bieden aanvankelijk alleen aan dat ik die recorder kan kopen voor 200 euro, later nog voor 100 euro, maar daar heb ik geen belangstelling meer voor. Online blijft zeggen dat m'n abonnement op 1 mei onherroepelijk geworden is, nl 7 werkdagen na 23 april. Dat klopt al niet, want 7 werkdagen na 23 april is 3 mei. Ik ben van mening dat de 7 dagen pas kunnen ingaan nadat ik de bevestiging heb ontvangen, nl op 11 mei. De bedenktijd eindigt dan op 23 mei. Ik belde op 18 mei, dus binnen die termijn. In het weekend daarna, dus op 19 of op 20 mei, heb ik m'n abonnement via de website van Online geannullerd. Op 21 mei ontvang ik het antwoord van Online, nl dat dat niet mogelijk is. Ik ben het daar dus niet mee eens.De oplossing
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.