Opgelost door Online.nl: NIET LEVEREN VAN HD RECORDER

Maarten

Onlangs ben ik overgestapt naar Online.nl voor Snel Internet 10 Mb/s + Digitale TV Pauzeren & Opnemen. Op 13 september 2013 kreeg ik de bevestiging dat ik vanaf 16 oktober gebruik zou kunnen maken van Snel Internet 10 Mb/s. Tot op heden heb ik echter nog geen gebruik kunnen maken van Digitale TV Pauzeren & Opnemen, daar Online.nl het tot dusver heeft nagelaten de benodigde apparatuur te leveren. Ondanks eerdere herhaaldelijke toezeggingen ('eind deze week of begin volgende week sturen wij alles op') welke ik ook op Klachtenkompas.nl heb gelezen, heb ik nog steeds niks ontvangen en kan ik geen gebruik maken van Digitale TV Pauzeren & Opnemen.
Wanneer men meer informatie wilt omtrent levering moet er gebeld worden met een betaald telefoonnummer en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Als gevolg hiervan zit ik reeds meer dan een week zonder televisie.

Graag wil ik een definitieve leverdatum weten en gecompenseerd worden voor het ongemak van het niet kunnen televisie kijken. Daarnaast lijkt het me duidelijk dat Online.nl zich in de toekomst aan afspraken/toezeggingen dient te houden. Hun probleem (leveringsproblemen vanuit hun leverancier) moet tenslotte niet het probleem van de klant worden gemaakt.

Maarten
    Wanneer je inlogt op Mijn Online.nl en je een vraag wilt stellen via Contact per email, belt Online.nl je terug. Vragen die betrekking hebben op Abonnement + Status bestelling kunnen ze namelijk alleen telefonisch beantwoorden. Wanneer je vervolgens wordt teruggebeld en je de Klanten'service' vraagt naar de status, krijg je te horen dat men geen inzage heeft in de actuele status ('u spreekt met de verkoopafdeling'). Men verwijst je wederom door naar het 0900 9515 nummer. Best apart.
    Beste heer Jansma,
    Het is ronduit opmerkelijk dat u via de terugbeloptie niet correct te woord bent gestaan. Zij dienen namelijk bij problemen die ze niet zelf kunnen oplossen door te verbinden naar de eigenlijke klantenservice. Helaas hebben we nog geen definitieve datum met betrekking tot levering van uw harddiskrecorder. Zodra we de leverdatum weten zullen we dit aan u toe doen komen.
    Beste,
    Mij is reeds toegezegd dat de definitieve levering eind week 42/begin week 43 zou plaatsvinden. Ondertussen zitten we in week 44 en kan ik nog steeds geen gebruik maken van de door u aangeboden dienst welke oorspronkelijk 16 oktober (!) opgeleverd zou worden.
    Graag verneem ik of het mogelijk is het contract op korte termijn voortijdig te beëindigen daar Online.nl in gebreke blijft, geen oplossing aandraagt en mijn vertrouwen in Online.nl ondertussen tot onder het nulpunt is gedaald.
    Maarten
    Daarnaast lees ik dat andere klanten welke ook op de harddiskrecorder wachten een tijdelijke ontvanger worden aangeboden. Waarom is deze (tijdelijke) oplossing nog niet geopperd als optie in dezen door Online.nl en wacht men hiermee tot de klant deze tijdelijke oplossing zélf aandraagt? De passieve houding die men aanneemt en het steeds niet nakomen van toezeggingen werkt zeer frustrerend. En uitgaande van de hoeveelheid klachten over Online.nl, niet alleen bij mij.
    Beste heer Jansma,
    De reden waarom we niet zelf de tijdelijke ontvangers aandragen is de beperkte voorraad hiervan. Deze hebben helaas ook leveringproblemen en we hebben nog enkele op kantoor voorradig. Mocht u hier gebruik van willen maken dan kunnen we deze vandaag nog aan u verzenden. De definitieve leverdatum van uw harddiskrecorder is 15 november uiterlijk.
    Beste,
    Vriendelijk bedankt voor de reactie, alsmede de mogelijkheid om eventueel gebruik te kunnen maken van een tijdelijke ontvanger. Echter blijft mijn vraag m.b.t. het beëindigen van het contract onbeantwoord. Is dit mogelijk?
    Beste heer Jansma,
    Helaas in ontbinding van uw contract niet mogelijk gezien hyet feit dat u vooraf bij uw bestelling bent geinformeerd dat de levertijd van de harddiskrecorder tussen 6 en 8 weken zou zijn.
    Wilt u gebruik maken van de tijdelijke ontvanger?
    Maarten
    Buiten mijn schuld om zit ik al ruim 2 weken zonder televisie van Online.nl. En ondanks het niet nakomen van afspraken, slechte communicatie en het in gebreke blijven van het leveren van de dienst door Online.nl wilt u mij nog steeds aan mijn contract houden. In dat geval wil ik gebruik maken van de tijdelijke ontvanger en een financiële compensatie voor het ongemak. Ik stel voor dat de eerste twee maanden waarin alle diensten daadwerkelijk geleverd worden niet in rekening wordt gebracht.
    Beste heer Jansma,
    We zullen uw tijdelijke ontvanger aanbieden bij de postnl. Zo kunt u voor het weekeind nog tv kijken.Tevens gaan we akkoord met 2 maand restitutie van uw abonnementsgeld. Wel willen we hierbij aangeven dat we dit pas na aanmaak van uw eerste factuur kunnen invoeren. U zult dus een afschrijvingen krijgen rond 5 november, Deze kunt u storneren anders verrekenen we uw saldo automatisch met de komende 2 maanden.
    Maarten
    Beste, vriendelijk bedankt voor het doen toekomen van een tijdelijke ontvanger alsmede de 2 maanden restitutie van het abonnementsgeld. Ik hoop binnenkort naar volle tevredenheid gebruik te kunnen gaan maken van ALLE diensten.

Maarten

Ook een klacht indienen over Online.nl?