Klacht Online.nl: Niet stopzetten abonnement bij telefonisch contact

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 46787
Gebruiker
10jarigekpnklantbooooos
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Dit is een vrij complex verhaal. Internet aangevraagd 1-10-2012 voor een jaar. Door omstandigheden ging ik op 01-06-2013 verhuizen. Ik ging weer inclusief internet wonen. Ik heb opgebeld om te zeggen dat ik wil opzeggen. Dat kon alleen binnen het contractjaar wanneer ik dit aantoonde met mijn huurcontract. Oke ik dus huurcontract opgestuurd. Blijkbaar niet aangekomen per mail. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet meer kan vinden in mijn postvak. Echter ga je er wel vanuit dat het contract aan het einde van het contract wordt beëindigd. Dit is dus niet het geval. Online schrijft nog elke maand 33,00 euro van mijn rekening. Vervolgens neem ik contact op met de klantenservice, de eerste medewerker die ik aan de lijn kreeg, was aardig en beschaafd. Vervolgens heeft hij me doorgestuurd naar iemand van de klachtenafdeling. Deze meneer snapt niet echt hoe je klachten afhandelt. Al met al ben ik nog niet veel verder, 1,5 jaar betaald, voor 8/9 maanden internet....

De oplossing

Geld terug en einde contract na 1 jaar, niet na een jaar en aantal maanden.

4 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Abonnee,
    Het heeft geen zin om een nieuwe klacht in te dienen op dit forum aangaande dezelfde klacht. Echter zal ik nogmaals een uitleg geven. Een abonnement wordt met een looptijd van 12 of 24 maanden aangegaan. Na deze periode stopt het abonnement niet automatisch, maar wordt deze per maand opzegbaar. Hetzelfde geld als met uw abonnement. De reden dat deze niet is opgeheven, is omdat u geen opzegging heeft doorgevoerd, maar gegevens zou doorsturen voor deze opzegging. Deze heeft u niet aan ons verzonden. Uit coulance hebben wij besloten om uw abonnement per direct zonder afkoopsom te beeindigen. Ik vind het zeer vervelend dat het antwoord niet is zoals u had verwacht, echter zal dit antwoord niet worden aangepast bij het indienen van meerdere klachten.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
  2. Auteur
    10jarigekpnklantbooooos
    Datum
    Nogmaals, ik heb wél opgezegd! Ik moest of formulieren toesturen dat ik inclusief ben gaan wonen, en anders moest het na een jaar opgezegd worden! Hoe moeilijk is het voor jullie?
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Abonnee,
    Na een opzegging sturen wij u een bevestiging van deze aanvraag.. Deze heeft u niet ontvangen daar er geen opzegging bij ons is binnengekomen of is verwerkt. Van de opzegging van 10 januari is deze opzegging wel verzonden. Tussen de periode van 9 juli 2013 tot 10 januari 2014 is er door u geen contact met ons opgenomen aangaande uw abonnement of de opzegging hiervan. Het is voor ons dan niet meer mogelijk om u verder tegemoet te komen dan hetgeen wij al hebben uitgevoerd. Hoe vervelend het voor u ook is.
    Indien u kunt aantonen de opzegging daadwerkelijk te hebben ingediend, dan wil ik voor u nagaan of wij u tegemoet kunnen komen. Op dit moment moet ik klacht als ongegrond verklaren.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
  4. Auteur
    10jarigekpnklantbooooos
    Datum
    Ik heb daadwerkelijk opgezegd, dat is dus de hele kwestie. Jullie geven zelf op je site aan dat er telefonisch opgezegd kan worden. Vervolgens doen jullie dit gewoon niet... schandalig!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
10jarigekpnklantbooooos
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry