Opgelost door Online.nl: Ondanks bevestiging van opzeggen abonnement nog steeds incasso's

content Opgelost
Maendo

In januari 2017 overgestapt naar een andere provider die het afzeggen bij Online zou regelen. Op 16 januari krijg ik hier van online bericht van en dat internet per 6/2 over gaat naar de andere provider. En staat er dat we na 6/2 een afsluitende brief zullen ontvangen met afrekening van eventueel resterend geld. Echter, deze brief niet ontvangen, wel een brief dat we het modem al zouden hebben geretourneerd, maar in maart wordt er wel opnieuw via incasso geld afgeschreven. Deze terug laten storten en contact opgenomen met Online. Daar konden ze ook niet aangeven waar het fout was gegaan, maar advies was om eerst via een online formulier opnieuw het abonnement op te zeggen en daarbij te vermelden dat dit reeds was gedaan (met bijgevoegd bericht van online daarover). Ondertussen wel een brief met herinnering tot betaling ontvangen. Eind maart de bevestiging dat het abonnement per eind maart is afgesloten. Helaas werd in april opnieuw geld afgeschreven, namelijk 2x het maandbedrag. Dit ook terug laten boeken.
Vandaag ontvang ik opnieuw een brief met betalingsherinnering en dreigement met incassobureau.

Ik ben jarenlang tevreden klant geweest tot de omzetting van Online medio vorig jaar naar een nieuw netwerk. Om die reden vanwege de trage en haperende internetverbinding (waar niets aan te doen doen en die voorheen absoluut niet aan de orde was) besloten om over te stappen.

Ik zou graag willen dat Online zorgt dat hun administratie in orde is en dat het contract per 6/2/2017 wordt stop gezet, dat het abonnementsgeld wordt verrekend en dat zij de betalingsachterstand (+dreigende overdracht aan incassobureau) teniet doen.

Online.nl
    Beste Maendo, wij hebben u zojuist geprobeerd te bellen maar krijgen helaas geen gehoor. Onze welgemeende excuses voor het veroorzaakte ongemak. Wij hebben u een email gestuurd met verdere informatie betreffende uw opzegging.
    Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.
    Maendo

Ik heb een mail ontvangen met toezegging dat het alsnog met terugwerkende kracht wordt gestopt en ik niets meer hoef te betalen. En ik krijg nog bericht met info over hoe het modem retour te sturen. Daar wacht ik momenteel op. Een prettige, snelle reactie, maar ik wacht nog even af of het echt wordt afgehandeld zoals toegezegd.
    met vriendelijke groeten
    Maendo
    N.a.v. mijn eerdere reactie kreeg ik een mail dat mijn typemodem niet retour hoeft en dat nagegaan werd of de afhandeling in gang was gezet. Vandaag heb ik een deel van het bedrag terug gekregen en online heeft inmiddels ook geen incasso opdrachten meer gedaan. Al met al lijkt het dus dan toch echt gelukt! Bedankt voor de afhandeling.

Maendo
Ik meende dit al geschreven te hebben, maar blijkbaar ging dit toch fout.. Uiteindelijke was het tweede bericht op klachtenkompas helpend. Hierdoor werd de beloofde afhandeling daadwerkelijk in gang gezet. Het bedrag is geretourneerd, geen incassobrieven meer en het modem retourneren bleek niet meer noodzakelijk. Al met al prima afhandeling nu en gelukkig geen maandenlang traject om het af te zeggen.

Ook een klacht indienen over Online.nl?