Klacht Online.nl: Onderzoek vs mededelingplicht

Klachtnummer
# 115937
Gebruiker
Paulhogeweg
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik mijn beklag doen over online.nl. Circa 3 maanden geleden belde ik online.nl op met de mededeling dat ik mijn abonnement wilde opzeggen, omdat het signaal van de digitale televisie erg stoorde, waardoor meerdere zenders niet te ontvangen waren. De medewerker gaf bij mij aan dat dit opgelost kon worden door de aanschaf van interactieve televisie. Bij de levering werd er product geleverd met alleen een HDMI aansluiting. De decoder die ik had van digitale televisie had daarentegen een scart-aansluiting. Nu heb ik zelf geen HDMI-aansluiting op mijn tv. Het is één van de nieuwste tv's voordat HDMI werd uitgebracht en deze voldoet dan ook nog steeds. Nadat ik melding maakte van dit probleem werd mij verteld dat hier geen oplossing voor was en willen ze mij houden aan het contract. Ivm de karakter verwijs ik u naar een uitspraak van de Hoge Raad; Het arrest Van Geest/Nederlof (HR 21-12-1990, NJ 1991, 251 die ook van toepassing is op deze kwestie.

De oplossing

Ik wil ontbinding van het contract waar ik niks aan heb. Ik heb alternatieve oplossing aangeboden, zoals het leveren van een converter, maar nadat ik meerdere malen contact heb opgenomen en daarbij afspraken niet zijn nagekomen zie ik mij genoodzaakt de automatische incasso te stoppen voor een product die ik niet kan aansluiten.

2 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Paul Hogeweg,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,
    In goed overleg is een oplossing aangedragen voor uw klacht.
    Wij willen u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de
    afhandeling te beoordelen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl (SS)

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen