Klacht Online.nl: ongeautoriseerde toegang persoonsgegevens en doorlopende incasso's na opzeg contract

Lido

Ik verhuisde naar het buitenland en informeerde online.nl hierover tijdig via email. Online.nl vraagt een bewijs uitschrijving verhuis van mijn gemeente om mijn contract te kunnen opzeggen. Ik wacht helaas al ettelijke weken op de gemeente Den Haag om dit document te bekomen. In afwachting stuurde in online.nl een bewijs van mijn inschrijving in Aarhus (Denemarken) waar ik nu woon. Online.nl wil dit document niet aanvaarden en blijft ondertussen het contract aanhouden.
Ik belde de autoriteit persoonsgegevens over de situatie en zij zijn van mening dat ik online.nl voldoende geïnformeerd heb omtrent mijn woonplaats. Ik informeerde online.nl over de mening van de autoriteit persoonsgegevens maar kreeg geen reactie, wel een nieuwe factuur.

ik wil graag advies over wat ik nu moet doen. Ik wacht nog steeds op mijn bewijs uitschrijving van Den Haag maar zelfs als ik dit heb wil ik dit - uit principe - niet doorgeven aan online.nl. De autoriteit persoonsgegevens zegt dat dit niet hoeft. Ik wil dat online.nl de regels respecteert
Geen oplossing. Online.nl blijft bij haar vraag, ondanks het feit dat de autoriteit persoonsgegevens oordeelde dat die niet terecht was. Ik heb nu een klacht ingediend bij de autoriteit en zal indien nodig, verder klacht indienen bij de geschillen commissie.

Online.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Geachte,

Bedankt voor uw reactie. Zoals ik al aangaf in mijn eerdere correspondentie is de autoriteit persoonsgegevens van mening dat u niet bevoegd bent zulk een document op te vragen. Zoals ik melde liep er iets mis bij de gemeente Den Haag waardoor ik helaas al weken wacht op mijn uitschrijving. Ik stuurde u in tussentijd mijn inschrijving in Aarhus en de autoriteit persoonsgegevens is van mening dat ik u daarmee voldoende geïnformeerd heb. De autoriteit persoonsgegevens nodigde mij uit een klacht in te dienen moest u in uw vraag volharden. Gezien uw herhaalde vraag vrees ik dat ik dit dan ook zal doen.

Lieve Donnellan
    Online.nl
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Geachte,

Ik wens de mening van de autoriteit persoonsgegevens af te wachten. Ik heb hen schriftelijk geïnformeerd over de kwestie, na, zoals ik aangaf, telefonisch contact met hen te hebben gehad over uw vraag.

Het is een kwestie uit principe, maar ook één van klantvriendelijkheid. Ik ben van mening dat uw bedrijf op beide vlakken tekort schiet.

Met vriendelijke groeten,
    Lieve Donnellan

Ook een klacht indienen over Online.nl?