Opgelost door Online.nl: onjuiste prijs verhoging zonder enige communicatie

content Opgelost
ducomvs

op 6 maart heb ik een contract afgesloten bij online.nl voor 12 maanden a 24 euro per maand. Deze is ingegaan op 18 mei 2016. Aanlsuiting en oplevering zijn helemaal prima verlopen. Op 26 mei heb ik een factuur ontvangen waarin ik 28,5 euro per maand zou moeten betalen. Ik heb hierover contact opgezocht met online.nl aangezien ik een contract had voor 24 euro.

Blijkbaar heeft online.nl in de tussentijd een prijsverhoging doorgevoerd zonder mij hierover te informeren. Volgens de helpdesk zou ik hierover een mail gehad hebben op mijn persoonlijke mail en op mijn online.nl mail adres. Op beide adressen heb ik dit niet ontvangen. Ook niet in mijn spam filter. Toen ik online.nl hierop attendeerde werd mij verteld dat zij alsnog niets voor mij konden doen en dat het wel verstuurd zou zijn.

Nu heb ik mijn contract opgezegd aangezien ik niet met zo'n partij in zee wil gaan. Probleem is alleen dat ik het al veel eerder had gedaan als ik wel correct op de hoogte was gehouden. Nu word ik alsnog aangeslagen voor de aansluitkosten die ik anders nooit had hoeven betalen

Online zou netjes met zijn klanten om moeten gaan en ze niet voor leugenaars uit moeten maken. De enige nette oplossing die online nu nog zou kunnen bieden is mijn eerste factuur kwijt schelden aangezien zij zelf een fout hebben gemaakt in de communicatie.

Beste Online,

Wat u zou moeten lezen in mijn bericht is het feit dat ik niet op de hoogte gebracht ben van een prijswijziging. Jullie stellen nu voor dat ik niet over de periode juni zou hoeven betalen wat logisch is aangezien ik mijn contract heb opgezegd. Wat nog wel gebeurt is dat ik over mei een verhoogd tarief moet betalen namelijk 12.87 ipv de 10.84 die het zou moeten zijn. 14/31*24=10.84 en niet 12.87. Verder moet ik aansluitkosten betalen die ik anders nooit betaald had omdat ik het contract uberhaupt niet in had laten gaan.

Jullie zijn nalatig geweest in de communicatie dus ik weiger de aansluitkosten te betalen.
    Jullie hebben op zich een prima dienst geleverd in de maand mei dus ik ben bereid hier 10.84 voor te betalen (gewoon wat afgesproken was)
    Beste Online,

Blijkbaar hebben jullie een flinke delay op jullie uitgestuurde mail rond de prijsverhoing want ik heb zojuist pas een mail ontvangen. Ruim na de verhoging en ook nog eens nadat ik al opgezegd heb. Ik benadruk nogmaals dat jullie nalatig zijn geweest in de communicatie dus ik weiger de aansluitkosten te betalen

Online.nl
    Geachte ducomvs,

Onze excuses voor de ongemakken die hierdoor ontstaan zijn.

Wij hebben daarop de aansluitkosten teruggehaald en uw account op 0 gezet.

Uw abonnementen zijn beëindigd. Als u nog een modem van ons heeft staan, zou u deze dan ons retour willen sturen naar het volgende adres:

Online.nl
    p/a Fermwerk
    Antwoordnummer 10040
    3440 TB Woerden

Wij hopen dat uw klacht hiermee is opgelost en daarom zouden we u willen vragen om de klacht te sluiten en te beoordelen.

Vincent
    Expert Team Online.nl

ducomvs
de oplossing die nu aangeboden wordt vind ik goed (geen aansluit kosten). Wat jammer is is dat het zo lang duurt voordat online zijn verantwoordelijkheid neemt hierin

Ook een klacht indienen over Online.nl?