Opgelost door Online.nl: Online blijft geld afschrijven

content Opgelost
T. Leurgesteld

Mijn abonnement is per 31-12-'16 beëindigd, maar Online blijft maandelijks een bedrag van 41,70 incasseren (wat ook meer is dan ik voorheen betaalde). Zoals ik in een nog niet beantwoorde mail al aangaf kan het zijn dat er nog een eindafrekening moet komen, maar daar zou ik dan graag een factuur van zien.

Stoppen automatische incasso's.

Online.nl
    Beste T. Leurgesteld,

Mijn excuses voor het ongemak. Ik ga uw abonnement per direct stopzetten.
    Daarnaast heb ik een creditatie doorgevoerd van 20-01-2017 t/m 31-01-2017 en 1-02-2017 t/m 28-02-2017.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog andere vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

Sophie van Online.nl

T. Leurgesteld
    Hartelijk dank voor uw snelle reactie! Blijft, nu ik het nakijk, nog één vraagje over: de periode tot 20 januari (betaald op 23 december). Mijn contract liep tot 31 december (de lijn is overgenomen op 20 december).
    Online.nl
    Beste T.Leurgesteld,

U bent overgestapt op 20 december. U heeft een opzegtermijn van 1 maand. Ik heb daarom een creditatie doorgevoerd vanaf 20 januari tot en met eind februari.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

Sophie van Online.nl
    T. Leurgesteld
    Het opzeggen is al eerder gebeurd, wanneer precies weet ik niet, want dat heeft Fiber gedaan (ongevraagd, overigens). Van Online heb ik op 14 december een bevestiging ontvangen, waarin staat: "Uw huidige contract loopt tot 31-12-2016. Vindt de gewenste overstapdatum voor het einde van de contractduur plaats, dan zullen wij de abonnementskosten voor de resterende periode in rekening brengen."

Vandaar dat ik ervan uit ging dat ik t/m 31-12 zou moeten betalen.
    T. Leurgesteld
    Online heeft in een privéreactie (10-2) laten weten dat het teveel betaalde abonnementsgeld binnen 2 weken op mijn rekening zal worden teruggestort. In een latere mail is die termijn veranderd in 6 tot 8 weken nadat de hardware is geretourneerd (wat inmiddels is gebeurd). Van die retourzending had ik overigens in december al bevestiging ontvangen, terwijl ik niets had opgestuurd..... het lijkt administratief allemaal niet op rolletjes te lopen.

Vorige week liet Online weten dat het door de migratie kwam dat mijn opzegging destijds niet kon worden afgerond en dat het nu in orde is gemaakt. Ik wacht het af. Zodra het afgesproken bedrag op mijn rekening staat zal ik de klacht beoordelen en sluiten.

T. Leurgesteld
Ben nog in afwachting (van terugstorten abonnementsgeld). Toevoeging 15-3: omdat Klachtenkompas vraagt of de oplossing al is nagekomen: nee, nog steeds niet. Vind het vrij lang duren, voor dat ik zelf jarenlang trouw op tijd mijn rekeningen heb betaald. Alsof het verd*rie míjn geld (en hun fout) niet is... maar we blijven afwachten. .... en 17-3: Online heeft het geld teruggestort. Met een bedankje voor Klachtenkompas en klantenservice Online kan ik hiermee de klacht afsluiten. Prettig weekend!

Ook een klacht indienen over Online.nl?