Klacht Online.nl: Online levert niet de afgesproken internet snelheid

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 90533
Gebruiker
Diks misleidt
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb bij Online een 30mb Down/3mb Up abo besteld. Toen de verbinding werd opgeleverd bleek daar maar 10mb Down en amper 1 mb up van over. Omdat ik overgestapt was om sneller internet te krijgen was deze uitkomst niet acceptabel. Ik heb Online via hun contactpagina hiervan op de hoogte gesteld, maar geen antwoord gekregen, Vandaag met de helpdesk en late met de klachtenafdeling gebeld. Maar deze vonden dat ik niet zo moest zeuren en begonnen te dreigen met bkr registratie als ik het contract zou ontbinden. Ik heb er maar 1 woord voor. Pure oplichting. En een ander woord is intimidatie. Is Online maffia? Ik heb nog gevraagd waar ik het modem in bruikleen naar toe terug kon sturen, maar toen gooide de klachtenafdeling de hoorn op de haak. Wat een flessentrekkers. Nu ga ik toch dat modem terugsturen en stoppen met betalen. Dan mag online aan de rechter uitleggen waarom ze niet leveren waar ik wel voor zou moeten betalen.

De oplossing

Ontbinding contract of zoals ik in mijn eerste contactemail aan hun schreef: "Goeiemorgen helpdesk,

Onlangs ben ik over gegaan van één 4 mb up/1mb down abo naar een 30MB! down / 3 mb up abo, maar helaas krijg ik maar 1/3 van de snelheid download binnen(net aan10mb). En zelfs nog geen 1 mb up! In feite is het slechts een verdubbeling van de downloadsnelheid die ik voorheen had. Aangezien dit dus duidelijk niet is wat mij is voorgespiegeld wil ik graag het abo annuleren of u biedt mij wel waar ik voor betaal. Een andere oplossing is dat ik 1/3 van het bedrag betaal. Ik hoor graag wat uw keuze is.

Met vriendelijke groet"

3 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Diks misleidt
    Datum
    Ik wil alleen nog maar schriftelijk communiceren. Mijn emailadres is u bekend. Met vriendelijke groet.
  3. Auteur
    Diks misleidt
    Datum
    Online heeft telefonisch contact gezocht en heeft aangegeven dat ze het contract willen ontbinden. Maar dat gebeurde maar niet en daarop heb ik een email gestuurd met de vraag wat ze gingen doen. Ik kreeg de volgende email terug: Bedankt voor uw bericht. Gezien het feit dat de kwestie is aangekaart bij de geschillencommissie is Dhr Peters niet meer de behandelaar van het dossier. De nieuwe behandelaar zal u spoedig benaderen om het dossier af te handelen. Onze excuses voor het ongemak.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Diks misleidt
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen