Opgelost door Online.nl: Online.nl brengt kosten in rekening terwijl abonnement nog niet is opgeleverd

Maarten Haarlem

Ik zit sinds mijn verhuizing van 1 februari 2017 zonder internet ondanks het feit dat ik mijn verhuizing keurig een maand van tevoren heb doorgegeven. Pas nadat ik zelf eind januari navraag ging doen bleek er een fout in het verhuizingsproces te zijn geslopen. Het probleem is tot vorige week "in onderzoek" geweest en medewerkers van Online.nl konden geen verdere informatie geven. Vervelender was dat Online.nl op geen enkel moment contact met mij heeft gezocht, ondanks beloofde telefoontjes en sms'jes. Het initiatief moest steeds van mijn kant komen, terwijl de fout bij Online.nl ligt. Dat is op zichzelf al een zeer merkwaardige gang van zaken.

Vorige week donderdag (23 februari 2017) werd mij bericht dat het probleem is opgelost en dat ik in de loop van deze week (26 februari - 4 maart 2017) weer beschikking over mijn internetverbinding zal krijgen. Dit wordt echter tegengesproken door een e-mail die ik zojuist heb ontvangen, waarin wordt gesteld dat de internetverbinding pas 10 maart 2017 weer wordt opgeleverd!

De grootste ergernis is dat er vorige week in totaal € 54,95 aan abonnementskosten voor februari + verhuiskosten van mijn rekening is afgeboekt. Online.nl loopt dus niet alleen op de zaken vooruit door € 30,00 in rekening te brengen voor een verhuizing die nog niet is doorgevoerd, het brengt ook kosten in rekening voor diensten die niet geleverd zijn!

Ik heb aanzienlijke kosten moeten maken om in februari toch beschikking te hebben over een internetverbinding, onder meer door tot drie keer toe bij KPN Fon toegangspassen voor vijf dagen aan te schaffen voor in totaal € 44,90 (ik kan hiervan de bonnetjes overleggen). Het lijkt mij niet meer dan logisch dat u deze kosten aan mij vergoedt.

- Zo spoedig mogelijke oplevering van een internetverbinding (bij voorkeur dus deze week, zoals eerder beloofd, en niet pas op 10 maart 2017, zoals zojuist gesteld in de e-mail)
- Volledige vergoeding van in rekening gebrachte abonnementskosten voor de periode waarin het abonnement nog niet was opgeleverd (voor februari komt dat neer op € 24,95)
- Tegemoetkoming voor de door mij gemaakte onkosten om op enkele dagen toch de beschikking te hebben over een internetverbinding (in concreto: toegangspassen bij KPN Fon voor in totaal € 44,90)
- Kwijtschelding van de verhuiskosten à € 30,00

Grofweg komt dit dus neer op een betaling van Online.nl aan mij van € 100,00

Online.nl
    Beste Maarten Haarlem,

Ik heb u zojuist telefonisch gesproken. U wordt 1 maart aangesloten. Donderdag 2 maart bel ik u rond 15:30 uur om te kijken of alles werkt en om samen naar de compensatie te kijken.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

Sophie van Online.nl
    Maarten Haarlem
    Mijn internetabonnement is gisteren opgeleverd en zojuist is ook de compensatie in een vriendelijk telefoongesprek goed afgehandeld. Ik ben tevreden, dit is goed opgepakt door Online.nl.

Maarten Haarlem

Ook een klacht indienen over Online.nl?