Klacht Online.nl: Online.nl doet niet wat het belooft.

J. van der Sluis

Bij het afsluiten van een abonnement bij provider Online.nl is er door mij de overstap service aangevinkt met nummerbehoud. Nu blijkt dat Online.nl door een "technische storing" mijn huidige provider Ziggo niet heeft kunnen opzeggen. Herhaaldelijk Online.nl gebeld met het verzoek alsnog de overstap service ingang te zetten. Zij geven aan dit niet meer te kunnen.
Ik krijg het idee dat Online.nl bewust de overstapservice voor ZIGGO klanten niet wil of heeft uitvoer(t)en. Omdat ZIGGO standaard (zoals alle providers)een tegenbod doet binnen de wettelijke opzegtermijn van 14 dagen. Waardoor er een kans bestaat dat de klant bij de oude provider blijft zitten. Daar ben ik onder ander de dupe van.
Verder vind ik het dubieus dat de bedenktijd 14 dagen is na aanmelding. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat de bedenktijd pas ingaat als product en dienst bij elkaar komen (daadwerkelijke aansluiting en afname). En dat dan de 14 dagen bedenktijd ingaan. Dan is een dienst als Online.nl ook gebonden aan een klantvriendelijker beleid.

Online.nl regelt alsnog de overstap, of Online.nl ontbindt alsnog het contract.

Ook een klacht indienen over Online.nl?