Klacht Online.nl: Online.nl doet niet wat het belooft.

Klachtnummer
# 314107
Gebruiker
J. van der Sluis
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bij het afsluiten van een abonnement bij provider Online.nl is er door mij de overstap service aangevinkt met nummerbehoud. Nu blijkt dat Online.nl door een "technische storing" mijn huidige provider Ziggo niet heeft kunnen opzeggen. Herhaaldelijk Online.nl gebeld met het verzoek alsnog de overstap service ingang te zetten. Zij geven aan dit niet meer te kunnen.
Ik krijg het idee dat Online.nl bewust de overstapservice voor ZIGGO klanten niet wil of heeft uitvoer(t)en. Omdat ZIGGO standaard (zoals alle providers)een tegenbod doet binnen de wettelijke opzegtermijn van 14 dagen. Waardoor er een kans bestaat dat de klant bij de oude provider blijft zitten. Daar ben ik onder ander de dupe van.
Verder vind ik het dubieus dat de bedenktijd 14 dagen is na aanmelding. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat de bedenktijd pas ingaat als product en dienst bij elkaar komen (daadwerkelijke aansluiting en afname). En dat dan de 14 dagen bedenktijd ingaan. Dan is een dienst als Online.nl ook gebonden aan een klantvriendelijker beleid.

De oplossing

Online.nl regelt alsnog de overstap, of Online.nl ontbindt alsnog het contract.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen