Klacht Online.nl: Online.nl geeft lijnen niet vrij na beëindiging abonnement

AHout

Na alle ellende die ik met mijn internetverbinding heb gehad en waar ik hier eerder al een klacht over heb geschreven, heeft Online eindelijk op 11 mei geconcludeerd dat ze het probleem niet konden oplossen en dat ze het contract per direct zouden ontbinden zodat ik naar een andere provider zou kunnen. Ik zou compensatie krijgen voor de periode dat ik geen internet en TV had, een bedrag van EUR 91,60.

Nu kreeg ik maandag bericht van mijn nieuwe provider dat Online de twee NSL lijnen nog niet had vrijgegeven. Na bellen met Online gaven ze aan dat er een error was geweest bij het afsluiten van mijn abonnement en dat het systeem was vastgelopen waardoor ze de lijnen niet vrij konden geven. Ze zouden dit handmatig moeten doen. Ik zou hier bericht over ontvangen.

Vanmorgen maar zelf weer gebeld en er werd aangegeven dat de beide lijnen sinds gisteren vrij zouden zijn dus dat ik zonder probleem aangesloten zou kunnen worden.

Dit heb ik uiteraard direct doorgegeven aan mijn nieuwe provider. Deze belde mij echter net en gaf aan dat ze zelf ook al contact met online hadden opgenomen omdat ze zagen dat de lijnen nog steeds niet beschikbaar waren. Online gaf aan dat dit pas per 31 mei gaat gebeuren vanwege administratieve rompslomp.

Pas na 31 mei kan mijn nieuwe provider een monteur sturen om alles aan te sluiten. Ik zal dus al snel 1,5 a 2 weken verder zijn voordat ik eindelijk weer internet heb.

Online, dit kan toch niet? Dit was niet de afspraak.

Daarbij hebben jullie weliswaar geld overgemaakt, maar niet het beloofde bedrag.

Ik wens dat de lijnen vandaag nog worden vrijgegeven en dat het beloofde bedrag netjes wordt overgemaakt.

Beste AHout,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Er is een klachtendossier aangemaakt en een contactpersoon aangesteld. Deze contactpersoon zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Wij doen ons uiterste best te zorgen voor een goede oplossing.

Bart van Online.nl
    Beste AHout,

Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad. Helaas kan de lijn niet eerder dan 31 mei opgeheven worden. Onze excuses daarvoor. Zou u uw klacht zoals besproken willen beoordelen en sluiten?

Bart
    Expertteam Online.nl
    AHout
    Zoals ik heb aangegeven ben ik absoluut niet blij met de oplossing, ook niet met de financiële tegemoetkoming. Er wordt totaal geen compensatie gegeven voor alle extra kosten die ik afgelopen maanden heb moeten maken voor o.a. Extra GB bundels om toch internet te kunnen gebruiken, ongeveer dagelijks bellen met online en alle tijd die ik erin heb moeten steken. Ik heb nog steeds geen internet omdat de lijnen nog niet waren vrijgegeven op 31 maart. Ik heb van KPN netwerkbeheer begrepen dat online het afsluiten van de lijn alsnog heeft geannuleerd voor de 31e en dat alles nu is verschoven naar 7 juni!
    Jullie hadden naar mijn idee veel meer kunnen doen om dit snel en netjes af te ronden. Dan hadden jullie het hogerop moeten zoeken. Elke belofte die jullie hebben gedaan is gebakken lucht gebleken. Ik kan niet anders dan denken dat jullie je er op deze manier makkelijk en snel vanaf wilden maken. Iemand vertellen dat het nu eenmaal zo is en dat er niets aan gedaan kan worden is niet iemand helpen, dat is de deur dichtgooien!

Dus afsluiten en beoordelen? Jullie hebben mij maanden laten doorsudderen, dus nee, ik geef absoluut geen goede beoordeling en zal deze klacht dus nog niet afsluiten!
    Beste AHout,

Wij zien momenteel dat uw lijn is afgesloten en dat de terugbetaling voltooid is.

Onze excuses voor de ontstane ongemakken. Wij willen u daarom nu vragen om de klacht te sluiten en te beoordelen.

Wij hopen u nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Vincent
    Expert Team Online.nl

Ook een klacht indienen over Online.nl?