Klacht Online.nl: Online.nl Instabiel internet sinds nieuw netwerk

# 191541
Frank

Sinds september 2016 zijn we overgezet naar het nieuwe netwerk van Online. Sinds de omzetting is de internetverbinding vaak instabiel en is de internetsnelheid fors lager dan eerst. We halen nu gemiddeld downloadsnelheden van 5-6 Mb/s, en soms maximaal 11-12 Mb/s. Met zo'n brakke internetverbinding is het niet meer mogelijk om fatsoenlijk te internetten. Beetje muziek luisteren of video's bekijken, op laptop, mobiel of tablet resulteert enkel nog in irritaties. Waar we later achter kwamen is dat met de omzetting ons contract stilzwijgend is gewijzigd: we hadden een Goed functionerend Internet 30 Mb/s' abonnement en zijn omgezet naar 'ADSL 20 Mb/s'. De manier van communiceren vinden we hierbij onacceptabel: de abonnementswijziging is in ons nadeel en niet waar we bij afsluiten voor gekozen hebben. Ook is de mogelijkheid om het contract te wijzigen of te beëindigen niet genoemd.

We vinden het onacceptabel dat met de netwerkwijziging ons abonnement zomaar verlaagd is. En tevens onze internetverbinding duidelijk verslechterd is. Bovendien is online nalatig in het vermelden van deze feitelijke verlaging en de risico's van het overschakelen op een ander netwerk. Men laat dientengevolge doelbewust de kans liggen om een alternatief aan te kunnen bieden. Men beloofde ten tijde van de omzetting nota bene, ik citeer: "beter en sneller internet". In deze eis ik dan ook een kosteloze omzetting en installatie naar een 50Mb/s abonnement (max 75 mogelijk op mijn adres), en dat zonder verhoging v/h abonnementsgeld. Welke nota bene toch al is verhoogd als gevolg van de netwerkwijziging. Zo niet dan willen we het contract per 1 november 2016 opzeggen, aangezien met de netwerkwijziging de voorwaarden stilzwijgend zijn veranderd en sinds de wijziging niet meer een vergelijkbare internetverbinding wordt geleverd.

Beste Frank,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.Er is een klachtendossier aangemaakt en een contactpersoon aangesteld.
    Deze contactpersoon zal zo spoedig mogelijk contact met u op nemen.Wij doen ons uiterste beste te zorgen voor een goede oplossing.

Sachin van Online.nl.
    Beste Sachin,

Ik wacht de reactie van Online.nl met smacht af. Ik ben al bij Online vanuit de Wanadoo tijd in de jaren 90 was dat volgens mij. Maar al die jaren nooit geen klachten gehad. Tot dit laatste half jaar, meerdere storingen, en slechte verbinding nu weer. Het is echt te slecht voor woorden. Wanneer kan ik een belletje verwachten?

met vriendelijke groet,
    Frank Ulijn
    Frank
    Vandaag keurig gebeld door Online, door een prettige man. Duurde wel even voordat men belt bijna een week, terwijl mijn verbinding noch immer slecht is. Schijnbaar zitten wij in een van de laatste groepen die in de migratie zitten naar het nieuwe netwerk. Hij gaat me een passend voorstel doen voor een 50Mb/s abonnement en sowieso krijg ik een nieuwe modem. Ben benieuwd, hij belt me vandaag nog terug.
    Beste Frank,

Vanmorgen hebben we 2X telefonisch uw klacht besproken.
    Inmiddels heb ik u een modem verstuurt en een voorstel verstuurt via de email.
    Zoals afgesproken nemen we woensdag wederom telefonisch contact op voor een controle en bespreken we nogmaals het voorstel..

Chris van Online.nl
    Frank
    Vandaag kreeg ik mail van Online (algemeen) Dat alle storingen verholpen zouden zijn. Maar heb er vanavond nog weinig van gemerkt. En mijn verbinding is nog steeds slecht. Pieken en dalen en een max van 11/12 MB/s. Ik vroeg om gratis te mogen overstappen op een 50 MB/s abonnement & kreeg een aanbod tegen meerkosten, en slechts 1e halfjaar kleine korting. Andere providers leveren wel 50 Mball in 1 pakketen voor zelfde prijs als mijn slechtwerkende door Online gedowngrade 20Mb/s abonnement.
    Frank
    Beste Chris van Online.nl , je zou me vandaag terugbellen. Ik ben echter pas vanmiddag na 15uur bereikbaar.

mvrgr Frank Ulijn
    Frank
    Nou tof is dat ...je begrijpt het al. Afgelopen week niet meer terug gebeld door Online.nl, nog geen beloofde nieuwe Modem mogen ontvangen. Enkel 2 algemene mails. De 1e dat alle storingen zouden zijn verholpen (wat dus niet waar was) en de de 2e paar dagen later, dat ze daarop terug moesten komen. Waardeloos ...fa.Online.nl Nog een maand dan stap ik over ...
    Beste Online,
    Voor jullie lijkt het nu opgelost, maar voor mij geenszins. De internetverbinding heeft aan stabiliteit gewonnen, dat klopt. Maar gemiddeld is hij bij mij maar 13Mbps. Terwijl ik "ooit" gekozen heb (en ook betaal) voor een 30Mbps aansluiting. Verder zou uw medewerker mij op 2 nov. terugbellen over een voorstel, en zou hij voor een nieuwe modem. Niets dus. Op jullie website adverteren jullie onterecht nog steeds met 30Mbps. Reklamecodecomm. Zal dat leuk vinden. Graag zsm contact
    Beste Frank,

Wij hebben geprobeerd u telefonisch te bereiken. Helaas is dat tot op
    heden nog niet gelukt. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn
    proberen we het later nogmaals.

Chris van Online.nl
    Beste Chris,
    Ik was in bespreking, helaas. Je zegt: "wij hebben geprobeerd u telefonisch te bereiken. Helaas is dat tot op heden nog niet gelukt" .. Je Daarmee doe je het voorkomen alsof je me afgelopen weken al heel veel keer hebt proberen te bereiken. Echter is dat niet zo natuurlijk. Tegen je belofte in, want op 2 nov zou je al gebeld hebben. Zojuist, 17 nov. om 10:27 uur, heb je pas geprobeerd me te bereiken, één keer!! Verder heb ik ook nog steeds niet de beloofde modem mogen ontvangen.
    Beste Frank,

We hebben zojuist geprobeerd u te bellen alleen niet kunnen bereiken. We proberen het zo snel mogelijk opnieuw.

Danny van Online.nl.
    Beste Frank,

We hebben zojuist contact gehad en hierin besproken dat u gaat kijken wat voor een pakket u wil hiervoor bel ik vrijdag terug voor 12:00 uur.

Danny van Online.nl.
    Beste Danny,

Ik zie dat ik vrijdag ochtend ook nog 2 afspraken heb staan, maar probeer toch maar te bellen. Verder vandaag redelijk goed internet gehad, alleen de telefoonverbinding ligt er nog steeds uit.

met vr. gr. Frank Ulijn

Frank
Ze krijgen het niet opgelost. Ja een duurder abonnement. Waar ik 3 weken geleden over teruggebeld zou worden. Was zelfs berreid een dit duurdere 50MB internet abonnemet af te sluiten met interactieve TV. Weer hoop werk voor me met aansluiten e.d. maar onder de streep net zo duur als nu met een tv kastje minder, maar met een VDSL ipv. ADSL verbinding. Volgens Online beter en stabieler. Maar je raad het al ze moeten nog steeds bellen. Zelfs niet even een mailtje of sms, niks van zich laten horen en ik maar betalen. Dus niet!! Heb zojuist mijn abonnementsgeld teruggeboekt van december. Mijn klachten lopen al vanaf september, en sinds oktober al contact met ze gehad af en aan via klachtenkompas.nl. Allemaal gevolg van Online's migratie naar een KPN Netwerk. Die lache zich rot bij KPN. Tot overmaat van ramp heb ik ook al twee weken geen vaste telefoonverbinding meer. Met een schoonpa van 80 die altijd nog via de vaste telefoon met ons contact onderhoud. Ben het spuugzat.

Ook een klacht indienen over Online.nl?