Klacht Online.nl: Online.nl meet met meerdere maten

sad Niet opgelost
B. Koops

Als 2 klanten bij online een abbonnement hebben van 30 mb en betalen dus evenveel voor het abbonnement en ze worden overgesloten op vdsl, en de 1 woont dichter bij de centrale als de ander en haalt dus wel zijn 30 mb en de ander haalt maar 12. Dan word het ene abonnement op 10 mb gewaardeerd en de ander op wel op 30mb.
Dus dan behoud de 30mb zijn snelheid en de klant van 12mb die al jaren zit te wachten op de oversluiting zit te smachten naar die 30mb waar hij al jaren voorbetaald heeft en dus eindelijk krijgt waar hij recht op heeft, die klant word afgeknepen naar 10mb. Want online rekent dat wat je altijd geleverd kreeg, daar betaal je voor ookal heet je abbonnement "supersnel internet 30mb"

Ik vinddit behoorlijk ingewikkelde materie waar op terug gevallen word om de klant uit te wringen ipv tevereden te houden.

Begrip

Online.nl
    Beste B. Koops, wij hebben u een uitleg gegeven bij uw vorige klachtenkompas klacht. Zoals vanmiddag per email toegelicht, bent u na de aanvraag van uw Supersnel Internet 30 Mb/s abonnement schriftelijk ervan op de hoogte gebracht dat uw verwachte snelheid tussen de 10 en 14 Mb/s ligt. Na deze aanvraag heeft u 14 dagen bedenktijd gehad, waar u geen gebruik van heeft gemaakt. Zoals eerder vanmiddag toegelicht, dient de klant zelf een upgrade naar VDSL aan te vragen. Na de netwerkmigratie bent u overgezet naar het abonnement van 10 Mb/s omdat dit de beste aansluiting heeft op uw ADSL lijn. Wij kunnen geen upgrade aanvragen zonder dat de klant hier opdracht voor geeft. Wij vertrouwen erop u vooldoende te hebben geinformeerd en zullen u hier telefonisch over benaderen. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.
    B. Koops
    Beste elena, ik heb 2 jaar geleden al gevraagd om overgesloten te worden op vdsl.
    Ik ben zelfs hiervoor nog aan het lijntje gehouden door een verkoper van jullie.

En in mijn gewenste oplossing vroeg ik om begrip en niet om de zoveelste uitleg hoe jullie klanten uit wringen.

Begrijp je waarom ik het gevoel heb dat mij onrecht word aangedaan?
    B. Koops
    Ik heb trouwens al eerder gezegd dat ik die 12mb TOEn acceptabel vond. Maar dat is enkel bij gebrek aan beter. Dat heb ik niet geaccepteerd om in de toekomst
    als die snelheid wel haalbaar om mijn lage snelheid te continueren.

Online.nl
    Beste B. Koops, wij hebben u zojuist geprobeerd te bellen maar krijgen helaas geen gehoor. Wij begrijpen oprecht dat deze situatie erg vervelend is en dat er geen gebruik is gemaakt van de mogelijkheden. Wegens het geautomatiseerde proces van de migratie is er helaas geen rekening gehouden met uw verzoek voor een hogere snelheid. Wij vinden het erg jammer dat uw abonnement is opgezegd en hadden u nog graag van dienst willen zijn. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.
    B. Koops
    Beste Elena, bedankt voor jullie begrip en de uitleg. Echter vind ik het nog steeds niet fair en zie ik mijzelf genoodzaakt om dit voor te leggen aan de geschillencomissie.

Mvgr B Koops
    Wie zwijgt stemt toe?
    Ik ga ze ook voorleggn om het abbonnement van de afgelopen 5 jaar te compenseren want jullie hadden mij ook eerder in kunnenschalen op 10 mb.
    Ik vind het geen argument dat het een abbonnement tot 30mb was. Dan had het ook tot 100 of 1000 mb kunnen heten.

Netzo als een winkel die uitverkoop houd met kortingen tot wel 75% en als je dan binnen komt blijkt bijna alles maar 25% afgeprijsd te zijn. Dat is min of meer dezelfde deceptie.
    Online.nl
    Beste B. Koops, Wanneer u deze zaak wilt voorleggen aan de geshillencomissie omdat u niet tevreden bent met de oplossing die wij bieden, is dit uiteraard uw recht.
    Zoals eerder gewezen op uw bevestiging na aanvraag, bent u direct schriftelijk ervan op de hoogte gebracht wat uw verwachte snelheid zal zijn. U heeft de keuze gemaakt om het desbetreffende abonnement te nemen en u heeft geen gebruik gemaakt van uw bedenktijd.

U kunt telefonisch contact met ons opnemen wanneer u toch nog gebruik wilt maken van de extra compensatie.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geinformeerd.
    Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.
    B. Koops
    Waarom is mijn verwachte snelheid van toen bindend? En niet de snelheid van de naam van het abbonnement?

En ik betwijfel of dat geldig is want die verlening is toen onder valse voorwendselen afgesloten. 1 van jullie verkopers heeft mij voorgelogen en daar ben ik voor gecompenseerd maar daarna ben ook ik weer terug gegaan naar digienne tv omdat mijn snelheid gewoon te laag was voor interactieve tv. Dus dat conract is toen al veranderd. Het is zelfs vrijgemaakt zodat ik elk moment op kon zeggen.

U houd mij dus vast aan een contract wat niet eens realistisch is.
    Online.nl
    Beste B. Koops, u heeft na de bevestiging van de aanvraag 14 kalenderdagen gehad om het abonnement kosteloos te annuleren. In deze bevestiging bent u op de hoogte gesteld van deze snelheid en heeft u geen gebruik gemaakt van uw bedenktijd. Uw contract is reeds opgezegd en zoals in onze Algemene Voorwaarden beschreven staat, kunt u deze zaak neerleggen bij de geschillencommissie wanneer u niet tevreden bent met de geboden oplossing. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.
    B. Koops
    Beste Elena,u heeft nu 10 x hetzelfde antwoord gegeven terwijl ik iets anders vraag.

Waarom is de geleverde snelheid bindend en niet de snelheid van het abbonnement ?
    Online.nl
    Beste B. Koops, Supersnel Internet 30 Mb/s is de naam van het abonnement. Deze naam geeft de maximaal snelheid aan. Zoals eerder toegelicht, wordt er op onze website altijd de snelheid tot, en niet vanaf, aangegeven. Wij vertrouwen erop dat uw vraag hiermee beantwoord is. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.

B. Koops
Er is een bedrag toegezegd wat ik sowieso zou ontvangen maar tot op heden niks ontvangen.

Ook een klacht indienen over Online.nl?