Klacht Online.nl: Online.nl verzuimd daardoor trouwe klant de dupe!

Herma

Ik ben al maanden bezig met online.nl om met mijn werk laptop thuis te kunnen werken. Echter ik word van ‘t kastje naar de muur gestuurd. Gisteren nog een keer gebeld, en daar gaf een medewerker aan dat de online box niet een VPN verbinding ondersteund. Voor mij was het duidelijk dus ik heb gebeld met online. nl om mijn abbonnement bij hen te beëindigen. Ik heb geen andere keus, ik moet thuis kunnen werken. Mag ik het opzeggen pas per 31 maart, terwijl wij al jaren trouwe klant zijn! Dat noemen we klantvriendelijk!

Opzegtermijn zoals het hoort, direct opzegbaar! En niet een trouwe klant de dupe laten zijn voor iets wat online.nl verzuimd om te doen nl mij helpen zodat ik wel met mijn werk laptop thuis kan werken. Ik heb hier niet om gevraagd de omgekeerde wereld!

Herma
    Beste Bart, dank, ik heb je reactie gelezen die jij namens online hebt gestuurd. Voor sommige zaken doen de de standaard procedures en de door jou gekozen en gebruikte zinnen geen recht. Jullie halen mijns inziens 2 dingen door elkaar. Allereerst de reden dat wij moesten wijzigen in maart 2016 was omdat online alles op de schop heeft gegooid en wij naar een dusdanig laag intersnelheid zijn gezet door jullie dat wij genoodzaakt waren een wijziging te doen! Uiteraard weer in jullie voordeel hé! Daarnaast houden jullie mij maanden aan het lijntje en word ik van het kastje naar de muur gestuurd, en nu geef jij ook gewoon toe dat het onmogelijk is om met een werklaptop thuis te werken. Had dit maanden eerder gezegd dan was je eerlijk! En nu ben ik dank zij jullie wederom genoodzaakt om het contract op te zeggen, en wederom weer in jullie voordeel kan ik tot 31 maart door betalen! De omgekeerde wereld dus! Hoe klantvriendelijk wil jij behandeld worden? Of heeft online liever dat ik mijn baan verlies door jullie nalatigheid en dat de nota niet meer betaald kan worden, zeg het maar!
    Ik voel mij dubbel genaaid! Zo ga je toch niet met trouwe klanten om! Blijkbaar online wel! Nogmaals als online nog enig fatsoen in zijn donder heeft bekijk je dese kwestie menselijk en beëindig je mijn contract 01-02-2018!
    Herma
    Beste Bert Bedankt voor uw bericht. Jij Zegt: Uit ons onderzoek is gebleken is dat u zelf de upgrade naar een hogere snelheid hebt aangevraagd. ( ja wij hebben dat aangevraagd nadat jullie de hele internet op de kop hebben gegooid en wij genoodzaakt waren om te upgraden!) Jij zegt.... Daarnaast stelt u dat het onmogelijk is om met een werklaptop thuis te werken. Online.nl is verantwoordelijk voor het leveren van uw internetverbinding en is daarin niet in gebreke. Wij kunnen helaas geen ondersteuning bieden voor instellingen betreffende het aansluiten van een werklaptop.
    Ho, ho, de medewerker aan de telefoon maar ook jij hebt schriftelijk bevestigd dat jullie modem geen VPN ondersteuning geeft wat nodig is om mijn werklaptop te laten werken thuis. Nu spreek jij jezelf tegen! Het heeft niets maar dan ook niets met de instellingen van mijn werk laptop te maken! Maar alles met jullie modem dat geen VPN ondersteund!!!
    Wij zijn al klant vanaf dat het Wanadoo was! Maar ook daar hebben jullie geen boodschap aan! Blijf je maar lekker verschuilen achter jullie standaardprocedures en regeltjes, meten met de menselijke maat dat begrijpen jullie niet. Het internet staat vol met klachten over online...... vreemd hé?
    Jij zegt: Mocht u voortijdig overstappen naar een andere provider, zullen de resterende contractsmaanden in rekening gebracht worden...
    Ik zeg: als online meet met de menselijke maat geef je een trouwe klant die niet anders kan omdat jullie geen VPN ondersteuning bieden uit jezelf een handreiking en zegt: beste trouwe klant, wij kunnen u niet ondersteunen maar zijn blij dat u elders wel terecht kan en zullen u contact per 1/2/2018 beëindigen. Hopelijk kunnen wij u in de toekomst beter van dienst zijn!

Herma
    Bart, jullie spannen echt de kroon! Rijp voor de koude douche! Ik heb nog nooit zo’ n stugge, betonnen organisatie mee gemaakt. Wat zijn jullie goed slecht in klantvriendelijkheid en afschuiven van jullie verantwoordelijkheid en goed in de schuld schuiven in de klant zijn schoenen. Jullie opmerking over de VPN verbinding is echt onder de gordel. Was gelijk eerlijk geweest in het feit dat jullie geen VPN ondersteunen i.p.v. mij aan ‘t lijntje te houden en de schuld neer te leggen bij mijn werkgever, laptop instellingen zijn niet goed... en je moet maar na je ICT van de werkgever en blablabla! Het enige wat ik vraag is om ons contract per 1/2/2018 te beëindigen. En zelfs zo iets simpels... ook dat kunnen jullie niet! Prutsers!
    Herma
    Bart,dank voor je bericht! Was nog 1 ding vergeten te vermelden: online is ook heel goed in herhalingen! Das knap elke keer hetzelfde herhalen. Helaas is onderstaande hier in dit geval niet van toepassing: de kracht van reclame is herhaling. Nee in dit geval is het : de kracht van ‘ betonnen’ herhaling is een gemiste kans op een tevreden klant! Maar online heeft wel wat bereikt: wederom een teleurgestelde klant! En een sneeuwbaleffect aan anti reclame voor online! Gefeliciteerd! Fijne avond!

Herma
Online.nl bij deze nomineer ik jullie voor de ‘koude douche’! Ik heb nog nooit zo’n stugge, betonnen organisatie mee gemaakt. Wat zijn jullie goed slecht in klantvriendelijkheid en afschuiven van jullie verantwoordelijkheid en de schuld schuiven in de schoenen van je klant! Was gelijk eerlijk geweest in het feit dat jullie geen VPN ondersteunen i.p.v. mij aan ‘t lijntje te houden en de schuld neer te leggen bij mij en mijn werkgever. Het enige wat ik vraag is om ons contract per 1/2/2018 te beëindigen. En zelfs zo iets simpels... ook dat kunnen jullie niet! Prutsers!

Ook een klacht indienen over Online.nl?