Opgelost door Online.nl: Ontbinding contract "Koop op afstand"

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 56405
Gebruiker
AB
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik ben helemaal verbijsterd over de manier waarop Online. met klanten die weg willen omgaat. ik heb vandaag persoonlijk de klantenservicemedewerkers van Online als agressief en intimiderend ervaren. Ik belde de klantenservice van online vanmorgen om een aanvraag die ik zo’n 3 weken geleden heb gedaan via hun website, maar nog niet is afgeleverd te annuleren op basis van mijn herroepingsrecht "wet koop op afstand" maar daar wouden ze niets van weten: Zo zou ik daar geen recht meer op hebben omdat die 7 dagen herroepingsrecht bij hun ingaan vanaf het moment dat ik een aanvraagbevestiging heb gekregen. Echter de "wet koop op afstand" stelt dat deze termijn van 7 dagen pas in mag gaan vanaf het moment dat ik de geleverde producten of diensten ook daadwerkelijk kan beoordelen, dit is bij mij dus niet het geval ik heb de apparatuur waaronder de digitale ontvanger en de modem pas vorige week woensdag 2-4-14 binnen gekregen daar bij komt ook nog dat de te leveren diensten pas 9-4-14 ingaan

De oplossing

Ik heb vandaag herhaaldelijk aangegeven dat ik de overeenkomst wil ontbinden maar dat mocht en kon ik niet van de medewerkers die ik gesproken. na een half uur discussie heeft medewerk 1 besloten om het tocht vroegtijdig op te zeggen omdat ik niet echt vertrouwde gezien de manier waarop hij met mij omging heb ik zo'n 2 uur daarna weer gebeld om de status van mijn opzegging op te vragen en wat blijkt er is helemaal niks in werking gezet. En daar op antwoordde medewerker 2 ene Pascal Jordins dat er niks opgezegd kan tot mijn verbinding werd geleverd op 9-04-2014. met andere woorden het kan pas opgezegd worden als ik mijn herroepingsrecht verlies. hierdoor heb ik sterk de indruk dat ze gewoon bezig zijn met rekken en dat vind ik erg kwalijk.

Mijn gewenste oplossing is dus dat de overeenkomst per vandaag wordt beëindigd.

4 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte AB ,Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Uw klacht is in behandeling en doorgezet naar een behandelaar.
    Een van onze medewerkers zal op korte termijn contact met u opnemen over uw klacht.Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    AB
    Datum
    Bedankt voor de snelle reactie, ik wacht met spanning af.
  3. Auteur
    AB
    Datum
    Bovenstaande klacht is naar behoren afgehandeld.
    De klachtafhandeling zou ik op de schaal van 1 tot 10 een 8 geven.
  4. Auteur
    AB
    Datum
    Bovenstaande klacht is naar behoren afgehandeld.
    De klachtafhandeling zou ik op de schaal van 1 t/m 10 een 8 geven.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AB
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen