Klacht Online.nl: opzeggen op zelfde manier als afsluiten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 84559
Gebruiker
VincentHoppen
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik wilde mijn Online internet abonnement opzeggen in verband met een verhuizing. Dit zou volgens de nu geldende wet op dezelfde manier moeten kunnen als afsluiten, maar helaas, Online trekt zijn eigen plan, er is geen manier om online je abonnement te beëindigen. Je bent verplicht een duur informatienummer te bellen waar je erg lang aan de lijn word gehouden. Op de site staat een link om via een contactformulier op te zeggen, maar die werkt niet, misleiding dus.
Dit is wat ConsuWijzer er over zegt:

Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?

Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen.

De oplossing

Minimaal de belkosten vergoed en misschien stoppen met de wet aan hun laars te lappen.

5 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte VincentHoppen,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte VincentHoppen.
    Wij zien dat er al een opzeggen is gepland in ons systeem. Normaal gaat een opzegging schriftelijk. Aangezien er al een opzegging gepland is, is deze klacht niet meer relevant en verzoeken wij u vriendelijk om de klacht op klachtenkompas te sluiten en te beoordelen.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (JP)
  3. Auteur
    VincentHoppen
    Datum
    Het gaat erom dat volgens de wet het opzeggen op dezelfde manier had moeten kunnen als afsluiten, ik heb via internet het abonnement afgesloten dus had ik het ook via internet moeten kunnen opzeggen, maar dit was niet mogelijk en moest het via een duur info nummer doen.
  4. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte VincentHoppen,
    Alle opzegging gaan bij ons schriftelijk, hier kan ik helaas niks aan veranderen. Wij hebben nu een opzegging van u in het systeem dus het is verwerkt.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (JP)
  5. Auteur
    VincentHoppen
    Datum
    Op welke manier moet ik mijn abonnement of contract opzeggen?Volgens de nieuwe wettelijke regels moet u in ieder geval kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement of contract hebt afgesloten. Hebt u uw abonnement online afgesloten? Dan moet u ook online kunnen opzeggen. Ze gaan niet in op de argumenten die ik geef, "Alle opzegging gaan bij ons schriftelijk, hier kan ik helaas niks aan veranderen"Wet is wet, lijkt mij!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
VincentHoppen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen