Klacht Online.nl: Opzegging niet doorvoeren

10jarigekpnklantbooooos

Dit is een vrij complex verhaal. Internet aangevraagd 1-10-2012 voor een jaar. Door omstandigheden ging ik op 01-06-2013 verhuizen. Ik ging weer inclusief internet wonen. Ik heb opgebeld om te zeggen dat ik wil opzeggen. Dat kon alleen binnen het contractjaar wanneer ik dit aantoonde met mijn huurcontract. Oke ik dus huurcontract opgestuurd. Blijkbaar niet aangekomen per mail. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet meer kan vinden in mijn postvak. Echter ga je er wel vanuit dat het contract aan het einde van het contract wordt beëindigd. Dit is dus niet het geval. Online schrijft nog elke maand 33,00 euro van mijn rekening. Vervolgens neem ik contact op met de klantenservice, de eerste medewerker die ik aan de lijn kreeg, was aardig en beschaafd. Vervolgens heeft hij me doorgestuurd naar iemand van de klachtenafdeling. Deze meneer snapt niet echt hoe je klachten afhandelt. Al met al ben ik nog niet veel verder, 1,5 jaar betaald, voor 8/9 maanden internet....

Ik eis helemaal geen geld terug. Ergens in het midden gaan zitten vind ik al prima. Alleen Online weet niet hoe je met klachten om moet gaan!

10jarigekpnklantbooooos
    Geachte heer/ mevrouw Hoekman Als de beloofde documenten ontvangen zijn kunnen wij uw opzegging verwerken. Meer kunnen we u helaas niet vertellen. Met vriendelijke groet,Online
    Online.nl
    Beste Zeerontevreden,
    Uw abonnement is aangegaan op 07-11-2012 met een looptijd van 12 maanden. Uw abonnement is dan abonnementsvrij per 07-11-2013 en wordt vanaf deze datum per maand opzegbaar. Helaas hebben wij van u geen opzegging mogen ontvangen. Hierdoor is deze ook niet door ons ingevoerd. Wel zie ik staan dat uw abonnement vanwege uw klacht per 10-01-2014 zonder opzegtermijn is beeindigd, dit is ook per mail aan u bevestigd. Ik ga er dan ook vanuit dat uw klacht hiermee is afgehandeld. Graag willen wij u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de afhandeling te beoordelen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online.nl
    10jarigekpnklantbooooos
    Het contract moet ontbonden worden per 07-11-2013. Ik heb telefonisch opgezegd, jullie refereren hele tijd aan documenten. Eens die had ik toe moeten sturen, maar ik ga er wel vanuit als ik opzeg. Dat jullie dat doorvoeren. Ik sluit deze klacht pas als mijn abonnement wordt stopgezet met terugwerkende kracht.
    Tip: ook handig als ik 1 contactpersoon heb, die luistert en het snapt!
    Online.nl
    Beste Zeerontevreden,
    De enige gespreksnotitie welke ik in het systeem kan vinden is een notitie van 9 juli, hierin is aangegeven dat u zou verhuizen naar een woning met bestaand internet. Besproken is om eventuele gegevens naar ons toe te sturen, zodat een opzegging in gang gezet kon worden. Deze informatie hebben wij tot op heden niet mogen ontvangen. Voor wat ik hieruit kan opmaken betreft dit geen daadwerkelijke opzegging van uw abonnement, waardoor deze ook niet door ons is bevestigd. Wij sturen voor elke opzegging van een abonnement een bevestiging naar de bij ons bekende e-mail-adressen. Hierdoor blijft uw abonnement dan ook doorlopen totdat een opzegging wordt aangegeven.De eerstvolgende gespreksnotities welke ik kan vinden zijn van 10 januari. In de tussenliggende periode zie ik geen notities staan. Naar aanleiding van uw melding op 10-1 is uw verbinding per direct opgeheven i.p.v. met een maand opzegtermijn. Dit geheel op basis van coulance. Helaas is het dan niet mogelijk om uw abonnement met terugwerkende kracht per 07-11-2013 op te heffen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Ricardo - Online
    10jarigekpnklantbooooos
    Ik ben het hier totaal niet mee eens, ik bel toch om op te zeggen! Mijn contract zou ook gewoon stopgezet worden na een jaar! Hele rare manier van met je klanten omgaan. Ik zal mijn onvrede verder gaan uiten op het internet. En allee fora die ik ook maar kan vinden zal ik mijn negatieve ervaring met jullie vermelden.